محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی با اشاره به بمباران اتمی هیروشیما نوشت: «۷۴ سال پس از آن که ایالات متحده، اولین و تنها رژیمی شد که از سلاح هسته‌ای استفاده کرد - بر روی یک شهر و با بمبی که برای بیشینه تلفات طراحی شده بود- و هنوز همچنان هدف قرار دادن غیرنظامیان را ادامه می‌دهد. این بار با تروریسم اقتصادی، نقض توافق تاریخی هسته‌ای و مجازات کسانی که می‌خواهند به توافق پایبند باشند.»

در زمان بمباران اتمی هیروشیما، حدود ۳۵۰ هزار غیرنظامی و کادر نظامی در این شهر زندگی می‌کردند. بمب‌افکن آمریکایی B-۲۹ بمب اتمی معروف به پسر کوچک (Little Boy) را در ۶ اوت ۱۹۴۵ در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم به روی این شهر انداخت. در اثر اصابت این بمب اتم به هیروشیما - که قدرتش برابر با ۱۶ هزار تن از مواد منفجره متعارف بود- هزاران نفر در لحظه جان باختند و باور می‌رود تا دسامبر ۱۹۴۵ حدود ۱۴۰هزار نفر در هیروشیما در نتیجه تشعشعات شدید و دیگر عواقب فوری این انفجار مانند آتش‌سوزی دار فانی را وداع گفته‌اند.

در اثر این انفجار همچنین بیش از ۹۰ درصد ساختمان‌های این شهر نابود یا غیرقابل بازسازی شدند و تقریبا همه افرادی که در یک چهارم مایلی نقطه انفجار بودند، به هلاک رسیدند. تنها تعداد کمی از ساختمان‌های بتنی و سنگی سرپا باقی ماندند.

پس از انفجار اولیه، فشار هوا در کانون این انفجار به سرعت سقوط کرد که باعث شکل‌گیری باد معکوس قوی شد. حدود نیم ساعت پس از این انفجار باران رادیواکتیو سیاه شروع به بارش کرد. بازماندگان تشنه، از این باران آلوده نوشیدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.