رویترز گزارش داد، معاملات روز چهارشنبه بازارهای ارزی نیز به مانند روزهای قبل کاملا تحت تاثیر حواشی تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا قرار گرفت و اسکناس سبز نتوانست در برابر سایر همتایانش نیرومند ظاهر شود. پس از بازگشت بی‌نتیجه هیات تجاری آمریکایی از شانگهای، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است که از یکم سپتامبر امسال بر واردات محصولاتی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار از چین تعرفه ۱۰ درصدی وضع خواهد کرد.

پس از شکسته شدن کانال تاریخی هفت یوان در برابر دلار، ارز چینی امروز نیز در همان محدوده باقی ماند و با وجود ورود چند بانک دولتی چینی برای حمایت از یوان به میدان، هر دلار به ازای ۷.۰۷۰۱ یوان مبادله شد. به گفته برخی منابع آگاه، چند بانک بزرگ دولتی چین به منظور حمایت از یوان، خرید اوراق آتی بر حسب یوان را افزایش داده اند.

هر چند که امروز با توجه به تضعیف موقعیت پول های نیوزلند و استرالیا به خاطر مساله نرخ بهره، پوند به خاطر مساله برگزیت و یورو به دلیل کاهش نرخ تورم انتظار می رفت دلار تقویت شود اما فشار سنگین جنگ تجاری باعث شد تا شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد نسبتا بدون تغییر در مقایسه با سه‌شنبه و در سطح ۹۷.۴۷۴ واحد باقی بماند.

دلار در برابر ین ژاپن ۰.۳ درصد ریزش کرد و به ازای ۱۰۶.۱۳ ین مبادله شد. از سوی دیگر در نشانه ای هشدارآمیز نسبت به نگرانی معامله گران از تشدید جنگ تجاری، بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری آمریکا باز هم کاهش یافت و به ۱.۶۸۸۸ درصد رسید.

تاهورو سوزوکی، مدیر بخش تحقیقات بانک "جی پی مورگان" در ژاپن گفت: انتظار داریم تا پایان امسال هر دلار به ۷.۳۵ یوان برسد و از سوی دیگر رسیدن هر دلار به ۱۰۴ یا ۱۰۳ ین نیز دور از ذهن نخواهد بود. تنش های تجاری معامله گران را ترسانده است.

از سوی دیگر هر یورو به ازای ۱.۱۲۰۲ دلار مبادله شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.