"ساموئل مونکادا" در نشست خبری خود که در مقر سازمان ملل متحد برگزار شد، آمریکا را یک قلدر معرفی کرد که ونزوئلا در برابر آن دفاع می کند و گفت: از نظر حقوقی این اقدام آمریکا، جنایت علیه بشریت است.

وی در انتقاد از تصمیم ایالات متحده برای ایجاد محاصره کامل اقتصادی برای کشورش تاکید کرد: این یک "اقدام جنگی" است و در این رابطه به دبیرکل و شورای امنیت برای مداخله بر "تروریسم اقتصادی" نامه ای ارسال کرده است.

نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل متحد تصریح کرد: ما در برابر فشارها و تحریم های آمریکا ایستادگی خواهیم کرد.

مونکادا آمریکا را به استکبار ، زورگویی و "ابرقدرتی سرکش" توصیف کرد که می خواهد اراده خود را به سایر نقاط جهان تحمیل کند.

نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل متحد افزود: آنها در مستی تبلیغات دروغین خود، نوشیدنی صرف می کنند و از روی بیچارگی در برابر مردم ونزوئلا، این رفتارهای تهاجمی را در پیش گرفته اند. دستور ترامپ برای مسدود کردن دارایی های دولت ونزوئلا به این خاطر صادر شده است که آنها از اینکه مادورو (رئیس جمهوری ونزوئلا) همچنان در قدرت است، احساس عجز می کنند.

مونکادا خاطرنشان کرد: آمریکایی ها حساب های بانکی نمایندگی ونزوئلا در سازمان ملل متحد و همچنین دارایی و املاک دولت را در واشنگتن مسدود و تصاحب کرده اند. اگرچه حقوق کارکنان این نمایندگی همچنان پرداخت می شود اما از طریق عادی انجام نمی شود چرا که واشنگتن آن را از مسیر رسمی خود، غیر ممکن، غیر شفاف و مبهم کرده است.

با دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تمام دارایی ها، پول و اموال دولت ونزوئلا در خاک آمریکا مسدود شده است.

این اقدام پس از آن انجام می شود که با گذشت نزدیک به هشت ماه از کودتای مورد حمایت آمریکا، نیکلاس مادورو همچنان رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا است و مخالفان آن نتوانسته اند، هیچ گونه قدرتی را در اختیار بگیرند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.