احمد نوریان درباره صدور حکم یکی از شعب دیوان عدالت اداری مبنی بر لزوم صدور گواهینامه رانندگی برای بانوان موتورسوار گفت: پلیس نه تنها در مباحث راهنمایی و رانندگی بلکه در همه موارد براساس قانون عمل می‌کند و در این مورد خاص نیز قانونی نداریم. باید مراجع مرتبط این موضوع را بررسی کنند و اگر به نتیجه رسیدند که صدور گواهینامه رانندگی برای بانوان موتورسوار لازم است، پلیس نیز براساس قانون اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: این موضوع نیاز به شفاف‌سازی دارد اما پلیس درحال حاضر به‌دلیل اینکه صدور گواهینامه رانندگی برای بانوان موتورسوار در قانون نیامده است اقدامی در این خصوص نخواهد کرد.

سخنگوی نیروی انتظامی درباره برخورد با موضوع بدحجابی برخی بانوان در جامعه اظهار کرد: طرح‌های امنیت اجتماعی در سطوح مختلف در کشور درحال اجراست. مأموران ناجا به‌دلیل اینکه در فصل تابستان قرار داریم و مردم نیز برای گذراندن اوقات فراغت خود به تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی می‌روند، اقدامات مربوط به سالم‌سازی این مکان‌ها را انجام می‌دهند. همچنین طرح ویژه مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی در استان‌های شمالی کشور درحال اجراست و مأموران ناجا در قالب اکیپ‌های مختلف کنار سواحل حضور دارند و با تخلفات احتمالی برخورد خواهند کرد.

نوریان با اشاره به اینکه پلیس با مزاحمین نوامیس به‌شدت برخورد می‌کند، افزود: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و هر فردی که بخواهد با حرکات خود امنیت مردم را تهدید کند بازخواست خواهد شد؛ در همین راستا طرح‌های مختلف برخورد با اراذل و اوباش و اشرار را در سطح کشور به‌ویژه تهران اجرا کردیم، نیروی انتظامی هم به‌طور کلی با هر نوع بی‌قانونی برخورد خواهد کرد و برای ناجا تفاوتی ندارد که این بی‌قانونی از سوی چه فردی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اکثر مردم جامعه حجاب را رعایت می‌کنند، ادامه داد: مردم ما از گذشته تاکنون نسبت به رعایت عفاف و حجاب حساس بودند و براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته مشخص شد که آحاد مردم حجاب را رعایت می‌کنند؛ ما نیز در نیروی انتظامی موظف هستیم با بدحجابان به‌دلیل اینکه این اقدام جرم مشهود محسوب می‌شود برخورد کنیم.

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به تلاش دشمنان برای ترویج فساد در جامعه اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی تمام تلاش خود را برای بی‌توجهی مردم به ارزش‌های دینی انجام می‌دهند و در این راه از فضای مجازی بیشترین استفاده را می‌کنند و هدف این افراد به‌وجود آوردن درگیری بین مردم است.

نوریان گفت: پلیس طرح‌های مقابله‌ای خود با بدحجابان را هوشمندانه اجرا می‌کند و در این راه هرگز قائل بر درگیری نیست اما پلیس با افرادی که با اهدافی خاص اقدام به ناهنجاری کنند به‌شدت برخورد می‌کند، چراکه سلامت اجتماعی جامعه باید حفظ شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.