هیل گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این نقل قول کیلمید را کمی بعد از آن که او از مواضع باراک اوباما، رئیس جمهور سابق نسبت به حملات مسلحانه شنبه و یکشنبه گذشته در دو شهر ال‌پاسو و دیتون انتقاد کرد، منتشر کرد.

کیلمید با اشاره به حادثه حمله مسلحانه سال ۲۰۱۲ در مدرسه سندی هوک در ایالت کنتیکت آمریکا در زمان ریاست جمهوری اوباما پرسید: "من برایم سوال پیش آمده آیا جُرج دبلیو. بوش هم بعد از حادثه سندی هوک آمد این گونه رئیس جمهور اوباما را محکوم کند؟ اوباما در طول دوره ریاست جمهوری اش ۳۲ مورد حمله مسلحانه دسته جمعی با چهار کشته یا بیشتر داشته است، اما کمتر کسی آمد بگوید که خود رئیس جمهور اوباما کنترلش را از دست داده است. تاکنون ۱۷ مورد از این حوادث در دوره ریاست جمهوری ترامپ رخ داده و این مقدار (از نظر برخی) از حد گذشته است."

کیلمید در ادامه عنوان کرد: "اما خبری که من برای شما دارم این است که این حملات مسلحانه حتی قبل از آن که رئیس جمهور فعلی حتی به فکر نامزدی برای ریاست جمهوری آمریکا بیفتد اتفاق می‌افتادند."

این اظهارات در حالی مطرح شدند که بعد از تیراندازی‌های ال پاسو  و دیتون، باراک اوباما یک بیانیه مفصل درباره آن منتشر کرد و در آن از آمریکایی‌ها خواست آن دسته از رهبران آمریکا که فضای ترس و نفرت را تحریک می‌کنند رد کنند.

هر چند اوباما در این بیانیه خود اسم ترامپ را ذکر نکرد اما تمامی حرف‌های او مشخصا اشاره تلویحی به ترامپ داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.