محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران امروز یکی از تولیدکنندگان محتوا در شبکه ملی اطلاعات هستند که امروز تدریس ابزارشان متفاوت شده، روزی با روزنامه سر و کار داشتند، اما امروز فضای مجازی است.

وزیر ارتباطات و فناوری تاکید کرد: برای حمایت از خبرنگاران، دولت در گذشته مصوباتی در زمینه کاغذ داشته، اما امروز هم ما پیشنهاد دادیم به خبرنگارانی که در جامعه خبری کشور فعالیت می‌کنند و ابزار اصلی کارشان فضای مجازی است، اینترنت رایگان داده شود، آقای رئیس جمهور نیز موافقت کردند.

وی ادامه داد: احتمالا ظرف یکی - دو روز آینده سایت ثبت نام فعال خواهد شد تا خبرنگارانی که در جامعه خبری کشور فعالیت می کنند، ثبت نام کنند. در این زمینه با وزارت ارشاد باید هماهنگی لازم صورت گیرد و لیست خبرنگاران باید مشخص شود.

وزیر ارتباطات همچنین درباره خریداری گذرنامه برای ریجستری تلفن های همراه گفت: فعالیت‌هایی که به سمت دور زدن قانون منجر می‌شود، یک مفهوم درون خودش دارد و آن این است که روال فعلی اشکالاتی را وارد دارد.

وی ادامه داد: واردکننده‌ای که می‌تواند گوشی را وارد کند و عوارض حداقلی هم می‌دهد دلیل ندارد که بخواهد چنین شیوه‌ای را استفاده کند و هزینه‌ای را برای خودش و مصرف کننده ایجاد کند.

وزیر ارتباطات و فناوری گفت: واقعیت از دید ما این است که در ثبت سفارش و تخصیص ارز مشکلاتی وجود دارد و واردات رسمی دچار اختلال است که همین امر باعث این اتفاقات می‌شود.

وی گفت: وقتی قانون اصلی دچار مشکل است مجبوریم محدودیت های بیشتری اعمال کنیم که در نهایت مردم را اذیت می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.