روزنامه یو اس تودی گزارش داد، بیانیه سازمان عفو بین الملل در حالی منتشر می‌شود که در هفته گذشته ۲۲ نفر در تیراندازی مرگبار ایالت تگزاس و دست‌کم ۹ نفر در تیراندازی ایالت اوهایو در آمریکا کشته شدند.

سازمان عفو بین الملل در این بیانیه از مسافران خارجی خواست، هنگام سفر به سراسر ایالات متحده جوانب احتیاط را رعایت کرده و برنامه ریزی اضطراری را پیش بینی کنند.

این سازمان هشدار داد که مسافران در هر زمان هوشیار باشند و از مکان‌هایی که گروه‌های بزرگ در آن جمع می‌شوند از جمله مکان‌های عبادی، مدارس یا کلوپ‌های شبانه و از نقاطی که اخیراً مورد هدف قرار گرفته اند دوری کنند.

به دنبال تیراندازی که ظهر شنبه ۱۲ مرداد در یک مرکز خرید در شهر «ال پاسو»، (غربی‌ترین بخش ایالت تگزاس) روی داد ۲۲ تن کشته و ۲۵ نفر مجروح شدند. مظنون این تیراندازی که در حساب شبکه اجتماعی خود نظرات نفرت نژادی علیه غیرسفیدپوست‌ها را ابراز کرده بود، دستگیر شد. گفته شده اقدام او «تروریسم داخلی» محسوب خواهد شد.

بامداد یکشنبه ۱۳ مرداد نیز در شهر «دیتون» ایالت اوهایو تیراندازی روی داد. در این حادثه ۹ نفر کشته و ۱۶ تن دیگر زخمی شدند و عامل حمله هم توسط پلیس کشته شد.

در پی این حوادث دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در سفر به شهر دیتون» با نیرو‌های امدادی، زخمی‌ها و خانواده‌های قربانیان دیدار کرد. اما حدود ۲۰۰معترض با حضور مقابل بیمارستان «میامی ولی» دیتون علیه سفر وی تظاهرات کرده و خواستار اعمال محدودیت بر حمل سلاح شدند.

بعضی از معترضان اعلام کردند در شرایطی که شهر سوگوار است به ترامپ خوشامدگویی گفته نشده و از او استقبال نمی‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.