فدراسیون جهانی بسکتبال گزارش داد، تیم ملی بسکتبال پورتوریکو در سه دوره آخر جام جهانی بسکتبال ضمن اینکه نتوانسته است از گروه خود راهی مرحله بعد شده و به جمع ۱۶ تیم پایانی برسد، هر سه بازی اول خود را در دوره‌های قبل واگذار کرده است. به همین دلیل جیان کلاول ستاره این تیم درباره اهمیت بازی اول تیمش برابر ایران صحبت کرد.

تیم ملی پرتوریکو برای اینکه از گروه C مسابقات جام ‌جهانی صعود کرده و به جمع ۱۶ تیم پایانی برسد، ابتدا باید ۹ شهریور ماه ۱۳۹۸ با تیم ملی ایران، سپس با تیم‌های اسپانیا و تونس دیدار کند.

جیان کلاول ستاره تیم ملی پورتوریکو دکه اولین جام جهانی خود را در رده بزرگسالان تحربه می‌کند،‌ در مورد بازی اول برابر ایران گفت: ما باید این مسابقه را به بهترین شکل شروع کنیم و که برای این کار ابتدا باید ۱۰۰ درصد آماده شویم چون بازی بسیار مهمی است. چرا که اگر در چنین مسابقه مهمی پیروز شوید، اعتماد به نفس خوبی کسب کرده و در شرایط مثبتی برای ادامه راه قرار می‌گیرید که بسیار مفید است.

او ادامه داد: ایران حریف مستقیم ما در این گروه است و برای اینکه بتوانیم یکی از دو تیم صعود کننده به دور بعد باشیم، باید با جنگندگی در این دیدار پیروز شویم.

ملی‌پوش تیم پورتوریکو با بیان اینکه می‌داند جنگ در گروه C برای جایگاه دوم است،‌ توضیح داد: ما برای این جنگ آماده هستیم. نمی‌خواهیم تنها برای یک هفته راهی چین شویم، با آمادگی کامل راهی این مسابقات شده و برای مردم خود همه توانمان را به کار می‌گیریم تا به ما افتخار کنند.

به گزارش ایسنا، جیان کلاول ۲۵ ساله گارد تیم ملی بسکتبال پورتوریکو سابقه حضور در NBA  و پوشیدن لباس تیم دالاس موریکس را در کارنامه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.