غلامعلی حدادعادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت، با بیان اینکه «نارضایتی کنونی جامعه برای جریان اسلامگرا در انتخابات پیش‌ رو یک فرصت است»، ابراز امیدواری کرده جریان اصولگرایی در انتخابات پیش‌ رو بتواند نتیجه مطلوبی را از آن خود کند.

محمدتقی‌ رهبر در واکنش به این اظهارات حدادعادل، گفت: آقای حداد یک شخصیت فرهیخته است. باید از ایشان سوال کرد که منظورش از این حرف چیست. اما در شرایط کنونی مشخص است که نارضایتی جامعه به این جریان و آن جریان ربطی ندارد و به فشارهایی مربوط می‌شود که دشمن به ما تحمیل کرده است.

او ادامه داد: اکنون روزی است که نه تنها باید از جدل و اختلاف پرهیز کنیم، بلکه باید تلاش ما در راستای انسجام و یک‌صدایی باشد تا دشمن ناامید شود و بداند ضربه زدن به ایران کاری نیست که بتوانند به راحتی انجام دهند.

عضو جامعه‌ روحانیت مبارز همچنین گفت: بدون اینکه بخواهم فرمایش آقای حدادعادل را تفسیر کنم، باید بگویم آنهایی را هم که الان کار دست‌شان است نمی‌توانیم خدای ناکرده ضداسلام بدانیم، چرا که چالش‌ها و ضعف‌ها نمی‌تواند بهانه‌ای برای تشکیک دینداری افراد باشد.

محمدتقی‌ رهبر اضافه کرد: باید گفت این چالش‌ها و ضعف‌ها در همه دولت‌ها بوده است و این‌طور نیست که همه تقصیرها را به دوش دولت فعلی بیندازیم. الان در شرایطی هستیم که باید با حساسیت بسیار بیشتری نسبت به هم موضع‌گیری کنیم و حرفی نزنیم که اعتبار خودمان را تضعیف، مردم را ناامید و دشمن را راضی و امیدوار کنیم. پس باید به نوعی موضع‌گیری کنیم که در جهت انسجام و وحدت باشد نه انشقاق و چنددستگی. حتی حضرت امام‌(ره) هم توصیه می‌کردند چون دشمن حذف همه گروه‌ها را در سر می‌پروراند، باید اختلاف را کنار بگذارید.

امام‌جمعه‌ موقت اصفهان درباره هجمه‌های داخلی‌ای که علیه ظریف صورت می‌گیرد، گفت: وقتی آقای‌ ظریف توسط آمریکایی‌ها تحریم می‌شود معلوم است که برنامه‌ها و تصمیم‌های ایشان به عنوان وزیر امور خارجه دقیقاً در راستای نظام رسانه‌ای بوده و دشمنان را به هراس وا داشته است. پس ما تحت‌ هیچ شرایطی نباید ایشان را تخطئه کنیم.

او ادامه داد: بنابراین تهاجم علیه ظریف تهاجمی غلط است. در واقع اگر نقدی داریم، باید با لحنی آرام و توأم با احترام بگوییم. به‌ هر حال درهمه این سال‌ها همه دولت‌ها هم ایراد داشته‌اند و هم کارهای مثبتی را از خود بر جای گذاشته‌اند. آدم‌ها استکان نیستند که در قالب مشخصی درست شده باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.