او پیش از دیدار با همتای مغولستانی خود گفت: «این افتخار نصیب من شد که اینجا با شما باشم و این فرصت را داشته باشم که روش‌های مختلفی که از طریق آن‌ها می‌توانیم روابط میان دو کشور را تقویت کنیم، بررسی شود».

اسپر در این سفر با استقبال مقامات مغولستانی مواجه شد و اسبی را به عنوان هدیه از آن‌ها دریافت کرد. وی به‌خاطر اقداماتی که «جورج مارشال» وزیر امور خارجه و دفاع آمریکا در دوران پس از جنگ جهانی دوم، نام این اسب را مارشال گذاشت و گفت: «او خوشحال است. او اسمش را دوست دارد».

رویترز نوشته است که مغولستان مشتاق است سرمایه‌گذاری از سوی کشورهایی نظیر آمریکا را که با عنوان «همسایه‌های سوم» از آن‌ها یاد می‌کند، گسترش دهد تا از وابستگی خود به چین بکاهد.

«باتولگا خالتما» رئیس‌جمهور تاجر مغولستان که به «ترامپ مغولستان» معروف است سال ۲۰۱۷ به قدرت رسید. او ماه گذشته در سفری به آمریکا، با «دونالد ترامپ» همتای خود دیدار کرد.

سفر اسپر به «اولان‌باتور» در پی شدت گرفتن تنش میان آمریکا با چین و روسیه صورت می‌گیرد. مغولستان یکی از شرکای نظامی قدیمی آمریکا است و همچنان حدود ۲۰۰ نیرو در افغانستان دارد. همچنین بیش از یک دهه است که مبارزه با نفوذ افراط‌گرایی را در دستورکار قرار داده است.

مغولستان به دلیل قرار گرفتن بین روسیه و چین، دارای موقعیت جغرافیایی راهبردی مهمی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.