مهدی نیکدل  در آیین افتتاح تالار فرهنگیان در اردوگاه آیت الله کمالوند اظهار کرد:  معلمان باید عضو صندوق شوند و در غیراینصورت واگذاری سهام و مسکن به آنها تعلق نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه براساس قانون، صندوق ذخیره فرهنگیان برای بعد از بازنشستگی است و در ابتدای تاسیس آن تاکنون فرصتی نشده تا کمک معشیتی پرداخت شود، افزود: از امروز  به بعد برنامه های مختلفی برای پرداخت داریم و معلمان بازنشسته با صندوق ذخیره فرهنگیان تسویه حساب نکنند. باید ظرفیت های بالقوه در این بخش را باید بالفعل کنیم.

نیکدل با اشاره به اینکه فرهنگیان سالانه باید سودی از این سهام داشته باشند و کسانی که بیشترین سرمایه گذاری کرده اند زودتر به آنها سود تعلق می‌گیرد، عنوان کرد: معلمان باید درصد را بالا ببرند و تاکید داریم معلمان بازنشسته از صندوق تسویه حساب نکنند تا سه یا چهارسال آینده رقم بالایی را دریافت می کنند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه  سودآوری این صندوق در سال 96،  284میلیارد تومان بوده و این مهم در سال 97 به 620میلیارد تومان رسیده است. پیش بینی می شود امسال این رقم تا 900 میلیارد تومان افزایش یابد و امید می رود  تا سال 1404 ذخیره این صندوق به بیش از پنج هزار میلیارد تومان سوداوری برسد.

رضا زینی‌وند مقدم، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان نیز گفت: امیدواریم پیگیری وزارت خانه در رتبه بندی معلمان به سرانجام خوبی برسد تا شاهد تغییرات زندگی معلمین در کشور باشیم.

وی اظهار کرد: استفاده از صندوق ذخیره فرهنگیان و دادن بخشی از سهام به ویژه پتروشیمی به معلمان بارقه امیدی در دل معلمان کشور ایجاد کرده که با پیگیریهای وزیر به سرانجام برسد.

سید جواد حسینی، سرپرست وزارت  آموزش و پرورش نیز در آیین افتتاح تالار فرهنگیان با تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه خبرنگاران با معلمان چندین نقطه مشترک دارند، افزود. همانگونه که معلم کلید، کارگزار فکور اندیشه بوده و مدرسه را به سلف سرویس اندیشه تبدیل می‌کند و معلم رقاص اندیشه است و کلید توسعه و آگاهی بخشی است، خبرنگاران نیز معلمان آگاهی بخشی جامعه هستند.

وی ادامه داد: خبرنگاران نورافکن‌هایی هستند که به جامعه می‌تابند تا همه خوبیها و بدیها، کجی‌ها و راستی‌ها، درستی و نادرستی‌ها، کارکردهای مثبت  و منفی دیده شوند تا هم مردم آگاه شوند و هم مسئولین، برای رفع رنجها بیندیشند و تمرکز کنند.

سرپرست وزارت  آموزش و پرورش بیان کرد: خبرنگاران بهترین واسطه ها بین دولت و مردم هستند تا چشم و گوش مردم برای دولت و چشم و گوش دولت برای مردم باشند و این رسالت و آگاهی بخشی و ساختن افکار عمومی رسالت بزرگی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.