واشنگتن پست نوشت، بریر استعفای خود را روز چهارشنبه ارائه داده که انتظار می رود وزارت امور خارجه آمریکا  آن را  امروز (پنجشنبه) اعلام کند.

بنابراین گزارش بریر، ۴۶ساله که کارشناس امور مکزیک است، این سمت را از اکتبر سال گذشته عهده دار بود.

این گزارش می افزاید: هرچند گفته می شود استعفای وی به دلایل شخصی بوده اما  بریر مخالف کنترل کاخ سفید بر امور مربوط به مکزیک بود.

خروج بریر از وزارت خارجه آمریکا به دنبال انتقادهای "استفان میلر" (Stephen Miller) مشاور سیاسی کاخ سفید صورت می گیرد که وی را به عدم تعهد در دفاع از توافق پناهندگی آمریکا با گواتمالا، متهم و  مورد ملامت قرار داده بود.

میلر از اینکه بریر در باره این توافق با گواتمالا شدت بیشتری به خرج نداده است ناراحت بود، چراکه به موجب این توافق، پناهجویانی که قصد عبور از کشورهای آمریکا مرکزی را دارند باید در همان کشورها و پیش از رسیدن به مرز آمریکا، درخواست پناهندگی کنند.

سی ان ان  افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا توافق پناهندگی با گواتمالا را ماه گذشته در کاخ سفید اعلام کرد که به موجب آن می توانست مهاجرت برخی از پناهجویان آمریکای مرکزی را که به دنبال پناهندگی در آمریکا بودند، محدود کند؛ این توافق گواتمالا را متعهد می ساخت تا به چنین مهاجرانی که قصد عبور از این کشور را دارند پناهندگی اعطا کند و مهاجرانی که تصمیم به ادمه سفر و رسیدن به مرز آمریکا را داشتند  را باز  گرداند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.