سرهنگ کارآگاه حمداله علیزاده در تشریح خبر گفت: ۲۱ تیرماه سال‌جاری مرد جوانی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از به‌سرقت رفتن ابزارآلات صنعتی موجود در کارگاهش به کلانتری ۱۶۰ خزانه خبر داد.

وی افزود: شاکی پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی، به کارآگاهان گفت: ساعت ۶ بامداد روز ۲۱ تیرماه وقتی به کارآگاه صنعتی‌ام واقع در محدوده خزانه بخارایی رفتم و وارد کارگاه شدم متوجه شدم ابزارآلات صنعتی از قبیل سنگ فرز و ... به ارزش دویست میلیون ریال توسط سارق یا سارقان به‌سرقت رفته است. شاکی در ادامه اظهاراتش گفت که این سومین بار است در طول دو ماه کارگاه‌ام مورد سرقت قرار گرفته است.

سرهنگ علیزاده ادامه داد: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی طی بررسی پرونده‌های مشابه بدست آوردند که با یک باند سرقت اماکن روبرو هستند که کارآگاهان در پالایش تصاویر دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی ۳ نفر سارق به همراه یک‌دستگاه خودروی پراید شدند که با اقدامات انجام شده مالک خودروی پراید به‌نام صفر شناسایی شد.

وی متذکر شد:‌ با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم مشخص شد صفر دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت، اعتیاد و مواد مخدر بوده که با با بررسی و انجام اقدامات پلیسی تمامی اعضای سه نفر باند سرقت شناسایی شدند که با انعکاس موضوع به مقام قضائی یکم مردادماه در یک عملیات پلیسی هر سه سارق در محدوده خزانه دستگیر و منتقل شدند و در بررسی محل دستگیری تعدادی ابزار آلات کشف و ضبط شد.

سرهنگ علیزاده افزود: در تحقیقات به‌عمل آمده از متهمان ضمن اعتراف به سرقت تاکنون ۵ نفر دیگر از مالبختگان مورد شناسایی قرار گرفت که ارزش تقریبی اموال مسروقه بالغ بر یک‌میلیارد ریال بر آورد می‌شود، در ادامه تحقیقات متهمان اظهار داشتند اموال مسروقه را پس از سرقت در محدوده شوش به دونفر مالخر می‌فروخته‌اند که بلافاصله هر دو دستگیر و به مالخری معترف شدند.

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان گفت: با توجه به دستگیری تمام اعضای باند سرقت و اعتراف صریح به بزه انتسابی، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۱۶ تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.