براساس گزارشهای دریافتی تاکنون ، 66 مورد تیراندازی در 24 ساعت گذشته در ایالت های مختلف آمریکا رخ داده است که بر اثر آنها دست کم 19 نفر کشته و 40 نفر زخمی شده اند.

به گزارش مرکز ثبت آمار خشونت های مسلحانه در آمریکا ، در یکی از تیراندازی های گزارش شده در شهر دیتون در ایالت اوهایو دو نفر زخمی شدند. در تیراندازی در شهر سنت لوئیس در ایالت میسوری نیز دو نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند. تیراندازی در شهر سنت پل در ایالت مینه سوتا سه زخمی برجای گذاشت که دو نفر از آنها نوجوان هستند. سه نفر نیز بر اثر تیراندازی در ایالت کالیفرنیا زخمی شدند. در تیراندازی در سنت لوئیس در ایالت میسوری نیز دو نفر زخمی شدند. در حادثه ای در شهر فرندال در ایالت واشنگتن دو نفر کشته شدند. پلیس حادثه را قتل و خودکشی توصیف کرده است. در این حادثه یک زوج مسن جان باختند. در حادثه ای در شهر بریجپورت در ایالت کنتیکت دو نفر زخمی شدند.

۲۱ مورد از تیراندازی های گزارش شده در شبانه روز گذشته هیچ قربانی (زخمی یا کشته) در پی نداشت.

مرکز ثبت خشونت های مسلحانه در آمریکا همچنین در ادامه گزارشهای روزانه خود، آمار نهایی موارد تیراندازی بیست و چهار ساعت سه شنبه تا چهارشنبه و تلفات آنها را در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا اعلام کرد، بر این اساس ۱۱۹ مورد تیراندازی در این مدت رخ داده که بر اثر آنها، ۲۹ نفر کشته و ۶۴ نفر زخمی شده اند. ۳۹ مورد از این حوادث در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.

بر این اساس طبق گزارشهای منتشر شده، در چهل و هشت ساعت گذشته، ۱۸۵ مورد تیراندازی در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آنها ۴۸ نفر کشته و ۱۰۴ نفر زخمی شده اند. 

با توجه به اینکه گزارش های تیراندازی ها در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا معمولا چهل و هشت ساعت پس از وقوع کامل می شود، آمار نهایی تیراندازی های بیست و چهار ساعت چهارشنبه تا پنجشنبه (شبانه روز گذشته) نیز روز جمعه منتشر می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.