دادستان عمومی و انقلاب شهریار در این زمینه توضیح داد: تخریب باغ- تالار صدرا در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون جلوگیری از حفظ کاربری اراضی زارعی و باغ ها انجام شده است.

حمید عسگری‌پور گفت:‌ کاربری این باغ-تالار مرغداری و وسعت آن نیز ۳۰ هزار مترمربع بود.

وی با بیان اینکه به لحاظ وسعت زیاد آن و نبود دستگاههای مورد نیاز در شهرستان در گذشته تنها ورودی این تالار تخریب شده بود گفت: به لحاظ وسعت این مجموعه سالن های متعدد آن باقی مانده بود که با تجهیز اکیپ (گروه)‌ جهاد کشاورزی و شهرداری تخریب آن امروز به صورت کامل انجام شد.

دادستان شهریار بیان کرد: این تالار بزرگ، لوکس و لاکچری به علت سهل انگاری مسئولان وقت جهاد کشاورزی ساخته شده بود که با ورود به این موضوع و تغییر کاربری اراضی کشاورزی دستور تخریب آن صادر شد.

عسگری‌پور تصریح کرد: سیاست ما در مرحله نخست پیشگیری بروز تخلفات اینچنینی است و ادارات متولی را مکلف می‌کنیم تا اجازه این گونه ساخت و سازهای غیر مجاز را در شهرستان شهریار صادر نکنند.

وی با بیان اینکه افراد سودجو و منفعت طلب آفت های جدی در این منطقه محسوب می شوند گفت: این افراد که اکثرا بومی نیستند با قیمتی های پایین اراضی کشاورزی را می خرند و پس از قطعه بندی با کاربری هایی جدید آنها را می فروشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.