به گزارش یونهاپ "مون" روز جمعه در سئول در دیدار "مارک اسپر" وزیر دفاع آمریکا افزود معتقد است که اسپر "فرد مناسبی" برای حفظ اتحاد قوی بین آمریکا و کره جنوبی است.

وی روابط میان آمریکا و کره جنوبی را قوی و محکم خواند و گفت: دو کشور می توانند با کمک یکدیگر، مذاکرات خلع سلاح کره شمالی را جلو ببرند.

وزیر دفاع کره جنوبی نیز در این دیدار اظهار امیدواری کرد مذاکرات آمریکا و کره شمالی در کمترین زمان ممکن از سر گرفته شود.

اسپر از دیدار کیم با دونالد ترامپ در روستای مرزی پانمونجوم به عنوان یک فرصت برای ادامه مذاکرات نام برد.

وزیر دفاع آمریکا پیش از این، در دیدار با همتای کره ای خود تاکید کرده بود اگرچه کشورش مایل به حل و فصل مساله کره شمالی به صورت دیپلماتیک است اما تحریم های این کشور تا زمان خلع سلاح کامل هسته ای باقی خواهند ماند.

اسپر گفت: ایالات متحده بر اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل تا خلع سلاح کامل، قابل اثبات و غیرقابل برگشت کره شمالی مصمم باقی خواهد ماند.

وی افزود: همانطور که ​​دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به صورت شفاف اعلام کرده است آمریکا مایل است به طور دیپلماتیک با کره شمالی رابطه داشته باشد تا تعهدات بیانیه مشترک سنگاپور تحقق پیدا کند.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در ادامه تور آسیایی خود بعد از ملاقات با مقامات مغولستان، عصر پنجشنبه وارد سئول پایتخت کره جنوبی شد او روز چهارشنبه نیز در توکیو با مقامات ژاپن دیدار و گفت و گو کرد وزیر دفاع آمریکا پیش از سفر به ژاپن و مغولستان به نیوزیلند و استرالیا هم سفر کرده بود.

سفر وزیر دفاع آمریکا به سئول در حالی صورت گرفت که ایالات متحده آمریکا کره جنوبی را تحت فشار قرار داده است تا سهم خود را در موضوع هزینه استقرار نیروهای آمریکایی در سئول افزایش دهد اگرچه گمانه زنی هایی وجود داشت مبنی بر اینکه اسپر ممکن است این مساله را با همتای کره ای خود مطرح کند اما یک مقام وزارت امور خارجه کره به خبرنگاران گفت اسپر در این جلسه اشاره ای به این موضوع نکرده است.

وزیر دفاع آمریکا پیش از دیدار با همتای کره ای خود با «کانگ کیوانگ وا» وزیر امور خارجه کره جنوبی دیدار کرد اسپر بعد از 30 دقیقه دیدار با وزیر خارجه کره جنوبی پشت درهای بسته توئیت کرد که با کانگ در مورد وضعیت هند و پاسیفیک گفت و گو کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.