آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه دوم نماز جمعه حرم رضوی با تسلیت شهادت جانگداز امام پنجم گفت: امام باقر وصیت کردند در سالروز شهادت من در منا عزاداری کنید، به ایشان می‌گویم ما اشک دلمان را به میوه دلتان آقا امام هشتم تقدیم می‌کنیم.

خطیب نماز جمعه مشهد مقدس ادامه داد: در سیره سیاسی اهل بیت  باید به دو جهت توجه کنیم، یک جهت موضع‌گیری دشمنان معصومین و اهل بیت است و اینکه چگونه مقابله آنان با دشمنان است.

وی تاکید کرد: دشمنی با ولایت امروز از همان جنسی است که از روز رحلت پیغمبر به وجود آمد. امروز در داخل و خارج با ولایت می‌جنگند و همه‌شان عناصر قوی شیطان هستند و فرمانده اصلی‌شان است.

علم‌الهدی تاکید کرد: شیطان در مکر خودش نوآوری ندارد و اگر امروز ما موضع دشمنان را در آن روزها بفهمیم می‌توانیم با او مقابله کنیم.

وی افزود: جهت دوم نوع حرکت اهل بیت و ائمه معصومین است . از روزی که پیغمیر از دنیا رفت، جریان غصب خلاف، ولایت ستیزی را شگرد کار خود قرار داد و بحث سکولار سازی سیاست را مطرح کرد.

خطیب موقت نماز جمعه مشهد بیان کرد: این عده می‌خواستند به مردم بفهماند اداره جامعه شما ربطی به دین ندارد، زیرا اگر مردم بخواهند اداره کشورمان را از دین و قرآن بگیرند به سراغ اهل دین می‌روند اما کسانی که ولایت را غصب کرده بودند اهل دین نبودند!

وی افزود: آن‌ها به مردم می‌گفتند ما می‌خواهیم مملکت شما را اداره کنیم اگر دین می‌خواهید سراغ علی بروید اما بدانید او نمی‌تواند مملکت را اداره کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.