در بیانیه وزارت خارجه روسیه که در همین رابطه منتشر شد، آمده است: در جریان گفت وگو با بیاته گژسکی کاردار موقت سفارت آلمان در مسکو، توجه طرف آلمانی را به غیرقابل قبول بودن اقدامات خبرنگاران شبکه رادیو و تلویزیون دویچه وله که در شبکه های اجتماعی ساکنان مسکو را دعوت به شرکت در اجتماعات غیرقانونی کرده بودند، جلب شد.

«به طرف آلمانی تاکید شد که این گونه اقدامات رسانه ها مغایر با معیارهای حرفه ای و اصول اخلاقی خبرنگاری است و تلاش برای مداخله رسانه آلمانی در امور داخلی روسیه محسوب می شود.»

در سه هفته گذشته هر شنبه در پایتخت روسیه تجمع هایی در اعتراض به حذف شماری از نامزدهای مخالفان دولت در انتخابات شورای شهر برگزار شده است که دو مورد اخری بدون مجوز شکل گرفت.

ماموران امنیتی شامل پلیس مسکو و گارد ملی روسیه روز شنبه  ۶۸۵ نفر را در خیابانهای مسکو پایتخت روسیه به جرم شرکت در تجمعات غیرقانونی دستگیر کردند.

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خاطرنشان کرده است که به کاردار موقت سفارت آلمان در مسکو هشدار داده شد که در صورت تکرار این گونه اقدامات از سوی آلمان، طرف روسی حق برای واکنش در چارچوب قوانین ملی روسیه را برای خود محفوظ می دارد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز ۱۰ مرداد ماه نیز با توجه به ابراز نگرانی وزارت خارجه فرانسه از اعتراضات اخیر در روسیه به خاطر انتخابات محلی در مسکو، به سرکوب سخت جلیقه زردها در پاریس اشاره و اعلام کرد که فرانسه حق مداخله یا درس دادن به دیگر کشورها ندارد.

زاخارووا اظهار داشت: وزارت خارجه فرانسه نگران اعتراضات در مسکو است، همان فرانسه ای که حدود یک سال است به گفته ساکنان این کشور، اقدامات جنگی در آن بین معترضان و ماموران پلیس جریان دارد.

روسیه هفته گذشته آمریکا را هم به مداخله در ناآرامی های اخیر در مسکو و ارائه اطلاعات سفارت این کشور در روسیه در مورد مسیرهای برپایی اجتماعات غیرقانونی متهم کرد.

پیشتر والنتین گوربونوف رئیس کمیسیون انتخابات مسکو در جمع بندی نتایج مرحله اول کارزار انتخابات مجلس محلی مسکو اعلام کرد که ۲۳۳ نامزد در انتخابات ثبت شده اند که ۱۷۱ نفر نمایندگان احزاب و ۶۲ نفر نامزد مستقل بودند و ۵۷ نفر نیز رد شدند.

انتخابات مجلس محلی مسکو به نام موس گور دوماً روز هشتم ماه سپتامبر (۱۷ شهریور ماه) برگزار می شود و ساکنان هر منطقه مسکو در مجموع ۴۵ نماینده این مجلس قانونگذاری را انتخاب می کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.