یک منبع دولتی در شهر عدن شب گذشته (پنجشنبه) گفت که با کشیده شدن درگیری‌ها به نزدیکی فرودگاه «عدن» در جنوب یمن، تمامی پروازها به فرودگاه «سیئون» در استان «حضرموت» منتقل شده است.

به نوشته پایگاه خبری عربی۲۱، او همچنین گفت که درگیری‌ها به منطقه «العریش» در ورودی شرقی شهر «عدن» جایی که فرودگاه در آن قرار دارد، کشیده شده است.

شرکت خطوط هوایی یمن وابسته به دولت منصور هادی نیز اعلام کرد که به علت اوضاع متشنج امنیتی، تمامی پروازها به فرودگاه «سیئون» منتقل شده است.

از سوی دیگر پایگاه خبری کریتر سکای، نیز از کشیده شدن درگیری‌ها به بازار «الطویل» و «الکدر» در شهر «کریتر» خبر داد و نوشت که درگیری‌ها اکنون در داخل بازار و کوچه‌ها جریان دارد. به گفته شاهدان عینی طرفین از انواع سلاح‌های سبک و نیمه سنگین استفاده می‌کنند.

اما در منطقه «المنصوره» درگیری‌ها در نزدیکی خانه «احمد المیسری» وزیر کشور دولت منصور هادی جریان دارد و صدای رگبار گلوله‌ها از محله «ریمی» جایی که این مسئول بلندپایه دولتی در آنجا ساکن است، به گوش می‌رسد.

این درگیری‌ها که از روز چهارشنبه گذشته آغاز شده، از عصر روز گذشته به اوج خود رسید و صحنه شهر عدن، شاهد یک جنگ خیابانی تمام عیار بود. درگیری‌ها از آنجا آغاز شد که روز چهارشنبه (۱۶ مرداد/ هفتم اوت) شورای انتقالی جنوب (مورد حمایت امارات)، به شکل رسمی از نیروهایش خواست در حال آماده باش قرار بگیرند. «هانی بن بریک» نایب رئیس شورا نیز به اتهام اینکه دولت هادی از حزب [اخوانی] الاصلاح حمایت می‌کند، از شبه‌نظامیان خود خواست که به کاخ «معاشیق» که مقر ریاست جمهوری است، حمله کنند.

یک فرمانده نظامی به روزنامه اخبار الیوم گفت که امارات کماکان از نیروهای «کمربند امنیتی» وابسته به شورای انتقالی جنوب، حمایت تسلیحاتی و لجستیکی می‌کند.به گفته وی شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب از پادگان «الشعب» واقع در غرب «عدن» که به دست امارات اداره می‌شود. سلاح و مهمات دریافت می‌کنند.

یک وزیر یمنی نیز دیروز (پنجشنبه) به شبکه الجزیره گفت که امارات به طور غیر مستقیم در پشت این درگیری‌ها ایستاده است. در واکنش به این ناآرامی‌ها تا کنون تنها شاهد اظهار نظر «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت ابوظبی بوده‌ایم. او صرفا خواستار توقف درگیری‌ها شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.