به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، تحقیقات «آکادمی ملی علوم» آمار مربوط به تعداد مردان جوان بین ۲۵ تا ۲۹ ساله که در آمریکا با شلیک اسلحه پلیس می‌میرند بسیار بالا و نگران کننده است.

بر اساس این تحقیق، کشته شدن توسط اسلحه پلیس آمریکا برابر با ۱.۸ مرگ در هر ۱۰۰هزار مورد مرگ‌ومیر است و ششمین جایگاه را در میان عوامل موجب مرگ جوانان آمریکایی دارد.

این در حالی است که سوانح منجر به مرگ مانند تصادف با خودرو و مصرف بیش از حد مواد مخدر رتبه اول را با ۷۶.۶ مرگ در هر ۱۰۰ هزار مرگ‌ومیر و سپس به ترتیب خودکشی (۲۶.۷)، سایر جرم و جنایت‌ها (۲۲)، بیماری قلبی (۷) و سرطان (۶.۳) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این در حالی است که تحقیقات ناکامل «اف‌بی‌آی» نشان می‌دهد تعداد زیادی از خودکشی‌ها در آمریکا توسط مأموران پلیس در حین انجام وظیفه صورت گرفته و سپس مورد صحنه‌سازی قرار گرفته‌اند.

همچنین احتمال کشته شدن یک فرد سیاه‌پوست، دو و نیم برابر بیشتر از فردی سفیدپوست است. تهیه کنندگان این گزارش می‌گویند: «مدل‌سازی‌های ما نشان می‌دهد از هر ۱۰۰۰ مرد یا پسر سیاه‌پوست یکی از آن‌ها در نهایت جایی از زندگی خود توسط پلیس کشته می‌شود».

طبق نتایج تحقیقی در سال ۲۰۱۶، یکی از دلایل کشته‌شدن شمار زیادی از شهروندان آمریکایی توسط پلیس این کشور این است که به‌طور کلی آمار جرم و جنایت در آمریکا ۲.۵ برابر سایر کشورهای هم‌رده به لهاظ اقتصادی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.