یک مسؤول دبیرخانه اتحادیه عرب گفت که «احمد ابوالغیط» دبیرکل این اتحادیه با نگرانی اوضاع عدن را دنبال می‌کند.

وبگاه «الیوم‌السابع» به نقل از این منبع که به نام وی اشاره‌ای نشده است، افزود که اتحادیه عرب همه یمنی‌ها را به عقلانیت و ترجیح دادن مصلحت عالی کشور به هر گونه منافع تنگ‌نظرانه با هدف حفظ امنیت، سلامت و تمامیت ارضی یمن فرا می‌خواند.

این منبع تأکید کرد که امکان پایان دادن به نبرد در یمن از طریق نظامی وجود ندارد و لذا اتحادیه عرب همه طرف‌ها را به آتش‌بس و ورود جدی به گفت‌وگوی مسؤولانه به منظور پایان دادن به اختلافات و تلاش برای تضمین بازگشت مشروعیت به کشور و نیز پایان دادن به درد و رنج ملت یمن و حفظ وحدت کشور دعوت می‌کند.

شهر «عدن» در جنوب یمن، که پایتخت دولت «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن نامیده می‌شود، از چند روز پیش صحنه درگیری مسلحانه شبه‌نظامیان وابسته به عربستان و امارات است.

پس از افزایش اختلافات ریاض - ابوظبی در جنوب یمن، شبه‌نظامیان وابسته به این دو کشور (نیروهای هادی - شورای انتقالی جنوب) از روز چهارشنبه گذشته در عدن به شکل مسلحانه درگیر شدند. این درگیری‌ها در سه محله «کریتر» (شرق)، «جبل حدید» (شمال) و «خور مکسر» (شمال شرق عدن) جریان داشت و باعث کشته و زخمی شدن نیروهای دو طرف شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.