حجت الاسلام و المسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ساماندهی و طراحی لباس‌ها و مانتو‌های جلوباز، اظهار کرد: اخیرا رئیس قوه قضائیه دستوری به سازمان بازرسی دادند تا وظایف همه دستگاه‌ها را در خصوص بحث عفاف و حجاب بررسی و پیگیری کنند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: دستگاه‌های متعددی براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۴، وظایفی را در خصوص عفاف و حجاب بر عهده دارند که باید آن‌ها را انجام دهند و این وظایف تاکنون به طور کامل انجام نشده است.

حجت الاسلام صادقی گفت: یکی از وظایف سازمان بازرسی این است که بررسی کند و ببیند آیا دستگاه‌ها تکالیف محوله به خود را به درستی انجام می‌دهند یا خیر؟

وی ادامه داد: در صورت محرز شدن تخلفات در دستگاه‌ها و عمد و کوتاهی‌های انجام شده در امور توسط مسئولان، پرونده‌هایی قضایی برای رسیدگی به آن‌ها تشکیل خواهد شد.

او با بیان اینکه اقدامات قضایی و انتظامی در این باره انجام می‌شود و در حال پیگیری و شناسایی این افراد هستیم، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی باید وظیفه خود را انجام دهد و با شناسایی افراد خاطی و تحویل آن‌‎ها به دستگاه قضایی، در روند رسیدگی و برخورد با این متهمان فعالیت کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.