به گزارش رویترز، این تصویر که در روز چهارشنبه هفته قبل و در جریان بازدید ترامپ‌ها از مرکز پزشکی دانشگاه ال‌پاسو گرفته شده که ملانیا و ترامپ به بازدید از قربانیان حادثه، تیم پزشکی و امداد و نجات پرداختند.

 در این تصویر ملانیا کودکی دو ماهه را بغل کرده که والدینش را در جریان حمله مرگبار به فروشگاه "وال‌مارت" ال‌پاسو، از دست داده است. در این تصویر ملانیا لبخند می‌زند و ترامپ انگشت شصت را به نشانه موفقیت یا (دوست داشتن) بالا آورده است. این در حالی است که عمه و عموی نوزاد یتیم شانه به شانه ترامپ‌ها ایستاده‌اند.

توئیت ملانیا در بازدید از ال‌پاسو دردسرساز شد/ کارشناسان: رفتار ترامپ فاقد هم‌دردی و خارج از نرم‌های استاندارد است

 بنا به گزارش‌ها والدین این کودک برای نجات فرزندانشان سپر بلای وی شده و جانشان را از دست دادند.

انتشار این تصویر در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به اعتبار رئیس جمهور ضربه زده و نشانه فقدان هم‌دردی و احترام وی به آسیب‌دیدگان این حادثه به شمار می‌آید.

سی‌ان‌ان نیزدر تحلیل خود گفت: خوشحالی و ابراز علامت ترامپ با میزان مصیبت وارده به کودکی که پدر و مادرش را از دست داده در تضاد است.

کارشناسان سی‌ان‌ان با انتقاد از رفتار ترامپ اعلام کردند که چنین حرکتی نه تنها مناسب همدردی با مردم است بلکه در دایره نرم‌های افراد نرمال نیز نمی‌گنجد.

اما عموی این نوزاد در مصاحبه با واشنگتن‌پست گفت که هوادار رئیس‌جمهور ترامپ است و پس از بازدید ترامپ احساس تسلی خاطر دارد. وی انکار کرد که ترامپ به خاطر "برنامه‌های سیاسی" چنین بازدیدی را ترتیب داده است.

به گزارش ایندیپندنت نیز، پزشکان ال‌پاسو دیدار ترامپ را "فاقد هم‌دردی" عنوان کردند.  

رئیس جمهور همچنین به دلیل مصاحبه نکردن با مطبوعات در طول سفر خود محکوم شد و در مقابل، ویدئویی پر شکوه و تبلیغاتی از دیدار خود و آسیب‌دیدگان را منتشر کرد.

"برین تانهیل" تحلیلگر دفاعی در این باره نوشت: این تعاملی عادی با نوزادی که به تازگی پدر و مادرش را از دست داده نیست. شما در حالت عادی در حین آغوش گرفتن کودک گریه می‌‌کنید.

برایان ویلیام جنز متخصص مغز و اعصاب نیز افزود:  من از دیدن این تصویر گیج و وحشت‌زده هستم. آیا من چیز اشتباهی در آن می‌بینم؟ چرا ملانیا و ترامپ ژست گرفته، پوزخند می‌زنند و علامت موفقیت را با انگشت نشان می‌دهند. آیا این رفتار شایسته کودکی یتیم است که پدر و مادرش در حادثه ال‌پاسو کشته شده‌اند.

جیمی اوگردِ وکیل نیز در این خصوص نوشت: من از دیدن این تصاویر منزجر کننده عصبانی‌ام.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.