رحمانی فضلی در مراسم  گرامیداشت روز خبرنگار که بعدازظهر امروز در محل وزارت کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: ۱۰سالی به طور مستقیم و دو سالی غیر مستقیم در حوزه رسانه و اطلاع رسانی بودم و شاید بتوانم خودم را به عنوان کسی که الفبای کار خبر ، پیچیدگی‌ها، حساسیت‌ها و ظرفیت‌هایش  را می‌داند، بدانم.

وی ادامه داد: انسان روزانه صدها انتخاب  انجام می‌دهد که مبنای آن‌ها اگاهی و اطلاع است. انتخاب یکی از ویژگی‌های انسان است و رابطه مستقیمی با معرفت، آگاهی و علم دارد. در حوزه خبر کار ما اطلاع‌رسانی، آگاهی‌رسانی و تامین مقدمات تحلیل و تصمیم است و هرچه میزان مسئولیت و فعالیت بالا می‌رود، نوع و سطح انتخاب و تصمیم متفاوت می‌شود.

به گفته وی، امروز نقش و کارکرد رسانه‌ها در حجم، کیفیت و نحوه اطلاع‌رسانی اهمیت بسیار زیادی دارند و در هر لحظه با کارشان در زندگی مردم حضور دارند، حضوری از نوع انتخاب و تصمیم. همچنین رسانه ها در روابط، دولت‌ها، حاکمیت و چگونگی ساخت فضای حیاتی جامعه ها نیز نقش دارند و به دلیل این اثرگذاری‌ها و تعاملات و ارتباطات، هر روز نقش آنها قوی می شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد : اگر از من بپرسند مهمترین وظیفه رسانه ها چیست  پاسخ خواهم داد حقیقت یابی. همچنین اگر کمک کنیم که افراد براساس حقایق  و واقعیات تصمیم بگیرند، تصمیمات به ثواب نزدیکتر خواهد بود.

رحمانی فضلی خطاب به خبرنگاران گفت با بیان اینکه شما با ابزاری که دارید می توانید در چگونگی شناسایی و کشف حقیقت برای مردم موثر باشید گفت: انسان به صورت فطری به دنبال زیبایی، خیر و حقایق هستند و حقیقت بهترین زیبایی است بنابراین اگر در حوزه رسانه کارتان کشف حقیقت باشد در اصل خلق زیبایی می کنید. این موارد می تواند به زندگی  شور و نشاط و انگیزه دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.