به گزارش رسانه های غربی، پس از حملات مسلحانه هفته گذشته در آمریکا، وارن گفت که کنترل سوابق برای فروش سلاح را الزامی می کند،  گزارش دهی در مورد خرید و فروش اسلحه را افزایش می دهد و محدودیت سنی را برای محدود کردن دسترسی نوجوانان به اسلحه اعمال می کند.۹۱۰۹

این سیاستمدار ایالت ماساچوست افزود: در سال ۲۰۱۷ میلادی ، حدود ۴۰ هزار نفر در خشونت های مسلحانه در آمریکا جان باختند.

وی افزود: هدف من به عنوان رئیس جمهوری آمریکا و هدف ما به عنوان یک جامعه، کاهش این رقم به میزان ۸۰ درصد است.

پیشنهادهای وارن در کنار درخواست دیگر نامزدهای دموکرات انتخابات آمریکا در زمینه کنترل فروش سلاح ارائه شده است.

قرار است ۱۷ نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ میلادی آمریکا روز شنبه در برنامه ای در ایالت آیوا، مساله استفاده از اسلحه و حمل آن را مورد توجه قرار دهند.    

در پی کشته شدن ۳۱ نفر در تیراندازی های هفته گذشته در ایالت های تگزاس و اوهایو، مساله کنترل اسلحه در کانون توجهات بیشتری قرار گرفت.

دموکرات ها، ‌ از پیام های اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در زمینه حمایت از تمهیدات مربوط به کنترل سلاح، ‌ انتقاد کرده اند.

ترامپ روز جمعه پیشنهاد داد که می تواند لابی قدرتمند اسلحه آمریکا تحت عنوان «انجمن ملی سلاح» را برای دست کشیدن از مخالفت های خود با محدودیت های تسلیحاتی را تحت تاثیر قرار دهد.

«کاملا هریس» دیگر نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نیز روز جمعه گفت: نیمی از ذهن کودکان در مدرسه متوجه این مساله است که چه کسی ممکن است وارد کلاش شود، به شیوه ای که امنیت شان را تهدید کند.

هریس یادآور شد که در صورت راهیابی به کاخ سفید به کنگره ۱۰۰ روز مهلت می دهد تا لایحه کنترل سلاح را روی میز رئیس جمهوری گذارد و در غیر اینصورت، ‌ اقدام اجرایی لازم برای راه اندازی سیستم کنترل سوابق را به جریان می اندازد، ‌ مجوز دلالان ناقض قانون را لغو و از واردات اسلحه های تهاجمی جلوگیری می کند.۹۱۰۹

هریس با اعلام اینکه کودکان ما با ترس و وحشت همراهند، افزود: رهبرانی در واشنگتن هستند که نتوانسته اند برای اقدام از شجاعت لازم برخوردار باشند.

دو شهر دیتون و ال‌پاسو در ایالت های اوهایو و تگزاس روزهای شنبه و یکشنبه هفته گذشته صحنه تیراندازهای مرگباری بود که بر اثر آن ۳۱ کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.
منتقدان و معترضان، ترامپ را متهم کردند که به دلیل لفاظی‌های نژادپرستانه، به خشونت‌های مسلحانه و تنش‌های نژادی و سیاسی در آمریکا دامن زده است.

ترامپ هفته گذشته در سفر به دیتون با نیروهای امدادی، زخمی‌ها و خانواده‌های قربانیان دیدار کرد. اما حدود دویست معترض با حضور مقابل بیمارستان «میامی ولی» دیتون به سفر وی اعتراض کردند و خواستار اعمال محدودیت بر حمل سلاح شدند.
برخی از معترضان در دیتون اعلام کردند در شرایطی که شهر سوگوار است به ترامپ خوشامدگویی گفته نشده و از او استقبال نمی‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.