در حالیکه هنوز زمان شروع لیگ نوزدهم از سوی سازمان لیگ اعلام نشده و این موضوع تبدیل به یک معمای بزرگ برای اهالی فوتبال در ایران شده، روز سه شنبه هفته ای که پشت سر گذاشتیم قرعه کشی فصل بعدی بازی های لیگ برتر انجام و برنامه تیم ها برای رویارویی با همدیگر تا هفته سی‌ام مشخص شد. در این گزارش سعی داریم مروری روی برنامه بازی های تیم های مدعی داشته باشیم. پنج تیمی که فصل گذشته هم شانس های اصلی کسب عنوان قهرمانی بودند و حالا بد نیست بررسی شود هرکدام تا پایان لیگ چه مسیری را برای رسیدن به هدف خودشان طی خواهند کرد.

پرسپولیس

قهرمان سه دوره اخیر رقابت های لیگ برتر کار را در تهران و بازی مقابل پارس جنوبی جم آغاز خواهد کرد. اتفاقی که می تواند برای قرمزها خوشایند باشد. آنها برعکس فصل گذشته که هفته اول میهمان پدیده بودند در این فصل کارشان با میزبانی شروع می شود. میزبانی که البته ممکن است بدون حضور تماشاگران به دلیل محرومیت پشت سر گذاشته شود. شاگردان کالدرون بعد از این میزبانی خیلی زود باید اولین فینال فصل را برگزار کنند. رفتن به تبریز و رویارویی با تراکتور اولین چالش بزرگ پرسپولیس در لیگ نوزدهم است. ضمن اینکه قرمزها در هفته چهارم هم باید دربی تهران را برگزار کنند و بعد از استقلال، سپاهان و بعد در مشهد، پدیده حریفان بعدی مدافع عنوان قهرمانی هستند. این یعنی قرعه پرسپولیس در هفته های ابتدایی بسیار سخت رقم خورده. بعد از این چند بازی سخت از دیدار هفته دهم پرسپولیس مقابل فولاد در اهواز می توان به عنوان دیگر دیدار سخت قرمزها یاد کرد. البته این سخت بودن قرعه پرسپولیس در هفته های ابتدایی یعنی آنها بازی های مهم خودشان را در ابتدای دو نیم فصل انجام می دهند و در انتهای فصل می توان گفت کار راحت تری دارند. ضمن اینکه شاگردان کالدرون هفته آخر میزبان سایپا هستند و اگر کار قهرمانی به روز آخر کشیده شود آنها می توانند در تهران مقابل هواداران خودشان جشن بگیرند.

سپاهان

امیر قلعه نویی و شاگردانش که فصل گذشته یک قدم تا قهرمانی فاصله داشتند فصل را با بازی در بوشهر مقابل شاهین شروع می کنند. در واقع هفته پنجم و جدال مقابل پرسپولیس و البته هفته ششم و جدال مقابل استقلال سخت ترین بازی های ابتدای فصل سپاهان هستند. به نوعی می توان گفت بازی های مهم سپاهان در طول فصل پخش شده اند و اگر هر نیم فصل را به سه قسمت تقسیم کنیم، سپاهانی ها در هر برهه زمانی با یک تیم مدعی بازی می کنند. آنها هفته ما قبل پایانی درست مثل فصل گذشته باید به مصاف پدیده شهر خودرو بروند و در هفته آخر هم میهمان پیکان خواهند بود.

استقلال

استقلال مدل استراماچونی فصل را با پشت سر گذاشتن یک چالش شروع خواهد کرد. این تیم در حالی باید در تبریز به مصاف ماشین سازی این شهر برود که در هر سه فصل گذشته در هفته اول به پیروزی نرسیده و در این فصل به دنبال از بین بردن این طلسم است. آبی ها اولین بازی خانگی خود را در آزادی مقابل فولاد و جواد نکونام برگزار خواهند کرد. دربی هفته چهارم و پشت سر آن رفتن به اصفهان و دیدار مقابل ذوب آهن دیگر بازی های سخت آبی ها هستند. دو بازی سخت دیگر استقلال هم که پشت سر هم برگزار می شوند بازی های هفته دوازدهم و سیزدهم مقابل سپاهان و پدیده هستند. ضمن اینکه استقلالی ها هفته آخر میهمان شاهین بوشهر هستند.

تراکتورسازی

شاگردان مصطفی دنیزلی فصل را با رفتن به مسجدسلیمان شروع می کنند. بازی بزرگ هفته دوم و دیدار مقابل تراکتورسازی اولین تجربه میزبانی تبریزی ها خواهد بود. آنها بعد از پرسپولیس به اصفهان و دیدار مقابل ذوب آهن خواهند رفت. از هفته سوم به بعد به نظر می رسد بازی های تراکتور آسان تر باشد. چراکه آنها هفته نهم میزبان استقلال خواهند بود. نکته قابل توجه اما اینجاست که مثل سایر مدعیان تراکتوری ها نیز چند بازی سخت پشت هم دارند و بعد از استقلال باید میهمان سپاهان باشند. بازی های سخت و پشت هم تراکتور اما اینجا به پایان نمی رسد و آنها بعد از سپاهات باید مقابل پدیده قرار بگیرند. تراکتوری ها حتی در جدال هفته آخر هم شانس زیادی نیاوردند و روز آخر باید در اهواز مقابل فولادی قرار بگیرند که بعید نیست از شگفتی های لیگ شود.

پدیده شهر خودرو

تازه ترین نماینده ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا که اتفاقا خیلی برای فصل جدید خوب بسته شده، فصل را با حضور در تهران و قرار گرفتن مقابل پیکان شروع می کند. به جرئت می توان گفت از نظر قرعه های ابتدای فصل بین مدعیان پدیده بهترین وضعیت را دارد. شاگردان گل محمدی در ده هفته ابتدایی از بین شانس های اصلی قهرمانی فقط مقابل پرسپولیس قرار می گیرند. بعد از هفته دهم اما بازی های سخت پدیده شروع می شود و آنها باید در انتهای هر دو نیم فصل رویارویی با استقلال، تراکتور و سپاهان را تجربه کنند. ضمن اینکه پدیده هم مثل پرسپولیس هفته آخر میزبان حریف خود خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.