مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به زائران بیت الله الحرام واکنش نشان داد و با ابراز خشم خود نسبت به حمایت ایران از فلسطین، از رویکرد جمهوری اسلامی در این زمینه انتقاد کرد.

پمپئو در این توئیت مدعی شد که ایران پیشرفت را موجب سربلندی و موفقیت فلسطین نمی‌داند.

رهبر انقلاب در پیام خود به حجاج بیت‌الله الحرام با تأکید بر قرار داشتن مسئله فلسطین در رأس تمام مسائل سیاسی مسلمانان، خاطرنشان کردند: ترفند معامله‌ قرن که به ‌وسیله آمریکای ظالم و همراهان خائن آن زمینه‌سازی می‌شود، جنایتی در حق جامعه‌ بشری است. همگان را به حضور فعال برای شکست این مکر دشمن فرا می‌خوانیم و به حول و قوه‌ الهی آن را و همه ترفندهای دیگر جبهه‌ استکبار را در برابر همت و ایمان جبهه‌ مقاومت محکوم به شکست می‌دانیم.

ایشان برائت از مستکبران و در رأس آن آمریکا را به ‌معنی برائت از مظلوم‌کشی و جنگ‌افروزی، محکوم کردن کانون‌های تروریسم از قبیل داعش و بلک‌واتر آمریکایی، نهیب امت اسلامی بر سر رژیم کودک‌کش صهیونیست و پشتیبانان و کمک‌کنندگان آن و محکومیت جنگ‌افروزی‌های آمریکا و دستیارانش در منطقه‌ی حساس غرب آسیا و شمال آفریقا دانستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه تصریح کردند: آئین برائت که به ‌معنی بیزاری از همه‌ی بی‌رحمی‌ها و ستم‌ها و زشتی‌ها و فسادهای طواغیت هر زمان و ایستادگی در برابر زورگوئی و باج‌گیری مستکبران دوران‌ها است، یکی از برکات بزرگ حج و فرصتی برای ملت‌های مظلوم مسلمان است. امروز برائت از جبهه‌ شرک و کفر مستکبران و در رأس آن امریکا، به ‌معنی برائت از مظلوم‌کشی و جنگ‌افروزی است، به ‌معنی محکوم کردن کانونهای تروریسم از قبیل داعش و بلک‌واتر امریکائی است، به‌معنی نهیب امت اسلامی بر سر رژیم کودک‌کش صهیونیست و پشتیبانان و کمک‌کنندگان آن است. به‌معنی محکومیت جنگ‌افروزی‌های آمریکا و دستیارانش در منطقه‌ حساس غرب آسیا و شمال آفریقا است که رنج و مرارت ملت‌ها را به نهایت رسانده و هر روزه مصیبت‌های سنگینی بر آنان وارد کرده است. به‌معنی بیزاری از نژادپرستی و تبعیض براساس جغرافیا و نژاد و رنگ پوست است، به‌معنی بیرازی از رفتار استکباری و خباثت‌آمیز قدرت‌های متجاوز و فتنه‌انگیز دربرابر رفتار شرافتمندانه و نجیبانه و عادلانه‌ئی است که اسلام همه را به آن دعوت می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.