دلیل آن است که بسیاری از شهروندان اسلامشهر، این شهر را برای سکونت انتخاب کرده و برای کار به تهران تردد روزانه دارند و بسیاری دیگر از اهالی این شهر، با وجود آنکه در اسلامشهر شاغل و ساکن اند اما برای فعالیت های متعددی ناچار به حضور در تهران می شوند.

 

 گزارش های آماری منتشر شده در سال ۱۳۹۰ حاکی از آن است که روزانه ۲۴۰ هزار نفر در آن سال از اسلامشهر به تهران سفر می کردند. بی شک تعداد ترددهای روزانه به تهران از اسلامشهر امروز بسیار بیشتر از سال ۹۰ است و تا روز افتتاح مترو این شهر، بیشتر از امروز نیز خواهد شد. امروز اسلامشهر پس از کرج، بیشترین تردد به تهران را به خود اختصاص داده است.

 از این رو در دیدار با دکتر حناچی شهردار تهران، علاوه بر تسریع در آغاز به کار مترو این شهر، موضوع اتصال مترو این شهر به خط متروی تهران را مطرح کردم. بر مبنای مطالعات کارشناسی انجام شده در این زمینه، درخواست اتصال مترو اسلامشهر به خط مترو تهران به جای ایجاد ایستگاه تبادلی را ارائه کرده ام. اصلی ترین دلیل تاکید ما بر این موضوع، آن است که ایجاد ایستگاه تبادلی، بار ترافیکی سایر خطوط را افزایش می دهد و برای کاهش بار ترافیکی مبادی تهران پیشنهاد می شود که نقطه اتصالی برای مترو اسلامشهر با مترو تهران درنظر گرفته شود. 

 موضوع مترو اسلامشهر را پیش از این نیز با تلاش برای جذب اعتبارات لازم از سازمان برنامه و بودجه، پیگیری کرده بودیم و اعتبارات خوبی نیز جذب شد. با این همه موضوع تسریع در روند اجرای پروژه مترو اسلامشهر و ایجاد نقطه اتصال آن با مترو تهران، یکی دیگر از اقدامات لازمی بود که باید مطرح می شد و با وجود ارسال نامه به شهرداری تهران در این زمینه، دیدار دیروز با دکتر حناچی فرصت مغتنمی شد تا بتوانم این مطالبه به حق مردم شریف اسلامشهر را مستقیما با شهردار تهران مطرح کنم.

دکتر حناچی هم در این دیدار تاکید کردند که اگر خطوط مترو تهران در طول شهرهای مجاور به این شهرها متصل شوند، برای شهر تهران و شهروندان نیز مطلوبیت بیشتری دارد زیرا از بار ترافیکی روی زمین و نیز از میزان آلودگی هوا می کاهد. شهردار تهران همچنین دستور بررسی کارشناسی این درخواست را صادر کردند و قرار شد که به زودی دکتر حناچی از مترو اسلامشهر بازدید کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.