سرهنگ"اکبر آقا بیگی" در تشریح این خبر گفت: گزارش سرقت‌های سریالی از کیف دستی بانوان در مناطق مختلف شهر مشهد، پلیس را بر آن داشت طرح ویژه‌ای را برای شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت‌های تیزدستانه خیابانی در دستور کار خود قرار دهد.

سرهنگ آقا بیگی افزود: تحقیقات تیم‌های دایره تجسس کلانتری ۳۴ بانوان مشهد در حالی آغاز شده بود که گزارش آخرین سرقت به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد.

وی گفت: بررسی‌های اولیه پرونده نشان می‌داد ۳ زن در خیابانی شلوغ به شاکی پرونده که خانمی تبعه خارجی بود نزدیک شده و در اقدامی تیزدستانه محتویات کیف دستی او شامل یک میلیون دلار پول بحرینی و کارت عابربانک وی سرقت کرده و پس از گذشت ساعتی، از کارت عابربانک مبلغ ۱۴ میلیون تومان برداشت شده است.

سرهنگ آقا بیگی اظهار داشت: پیگیری‌های علمی و تخصصی تیم‌های دایره تجسس کلانتری بانوان ادامه یافت و افسران مجرب پلیس زن توانستند عاملان سرقت که با مراجعه به یک فروشگاه در مشهد ۱۴ میلیون تومان لوازم صوتی و تصویری خریداری کرده بودند را با توجه به سرنخ‌های موجود چهره زنی و مورد شناسایی قرار دهند.

 

این مقام انتظامی افزود: ماموران کلانتری بانوان مشهد پس از تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس مخفیگاه متهمان رادر یکی از محله‌های شهر مشهد شناسایی و با هماهنگی قضائی، منزل مسکونی مورد نظر را به طور ضربتی پاک سازی کردند.

در این اقدام ضربتی افسران پلیس زن ۳ دستگاه تلویزیون ال‌ای دی، ۴ عدد باند بزرگ، ۲ تخته فرش، ۷ دستگاه گوشی تلفن همراه، مبلغ ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجه نقد و دیگر اموال مسروقه بود کشف شد.

فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: دراین عملیات ۲ گرداننده اصلی این باند که مادر شوهر با ۱۶ سابقه کیفری و عروس با ۸ سابقه کیفری بوده و ۳ زن دیگر از اعضای این خانواده از متهمان پرونده هستند که همگی دستگیر شدند.

سرهنگ آقا بیگی تصریح کرد:متهمان در تحقیقات اولیه به ۴۱ فقره سرقت در اطراف پارک ملت، مجموعه باغ وحش و خیابان‌های شلوغ شهر مشهد اعتراف کردند.

وی گفت: تحقیقات تیم دایره تجسس کلانتری بانوان از متهمان برای کشف دیگر اقدام‌های مجرمانه این باند حرفه‌ای سرقت ادامه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.