به گزارش آسوشیتدپرس، این گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی بعد از آن منتشر می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای دیدار مجدد با او و آغاز مذاکرات مربوط به خلع سلاح هسته‌ای کره در خاتمه آزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی اظهار تمایل کرده است.

 

امروز وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای به کره جنوبی از بابت تداوم رزمایش نظامی مشترک با آمریکا حمله کرده و گفت که روند گفت‌وگوهای آتی صرفا میان پیونگ یانگ و واشنگتن و نه بین دو کره خواهد بود.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی روز شنبه به شلیک آنچه دو موشک بالستیک کوتاه برد به نظر می رسید پرداخته است که طبق گفته این ارتش حدود ۴۰۰ کیلومتر مسافت طی کرده و سپس در آب‌های بین شبه جزیره کره و ژاپن فرود آمدند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشت، کیم جونگ اون رضایت فراوان خود را از بابت این پرتاب‌های موشکی ابراز داشته و اینکه این موضوع نشان می‌دهد که این سیستم تسلیحاتی جدید آن طور که طراحی شده به خوبی کار می‌کند.

روزنامه رسمی رودنگ سینمون چند تصویر منتشر کرد که ظاهرا کیم جونگ اون را در حال نظارت از یک پست دیده بانی نشان می‌دهد و در تصویر دیگر نیز موشکی از یک پرتاب گر شلیک شده است.

این رسانه‌های کره شمالی مشخص نکردند که آیا این سلاح‌ها موشک‌های بالستیک بوده‌اند یا راکت‌های توپخانه‌ای.

با این حال این خبرگزاری کره شمالی گفت: این سلاح‌ها متناسب با شرایط زمینی کره شمالی توسعه یافته‌اند و یک مزیت تاکتیکی متفاوت با سیستم‌های تسلیحاتی موجود دارند.‌

در این حال که کوون جونگ گون، مدیر امور آمریکا در وزارت امور خارجه پیونگ یانگ از کره جنوبی به دلیل اظهاراتش درباره آزمایش‌های اخیر پیونگ یانگ در حالی که خودش مانورها با آمریکا را ادامه می‌دهد، انتقاد کرد.

اوبا انتقاد از برنامه‌های کره جنوبی برای دریافت جنگنده‌های اف ۳۵ از آمریکا و برنامه‌های توسعه قابلیت‌های نظامی‌اش اظهار کرد: کره جنوبی با ادامه این رقابت قدرت با کره شمالی چیزی به جز نابودی به دست نخواهد آورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.