امیردریا دار مجتبی محمدی عصر یکشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته خبرنگار در نشست با خبرنگاران افزود: توافق درخصوص برگزاری رزمایش بین ۲ کشور ایران و روسیه در منطقه هند صورت گرفته اما تاریخ دقیق برگزاری آن هنوز مشخص نیست.

وی همچنین از رزمایش بزرگ ایران با حضور نیروی‌های دریایی، هوایی و پدافند در دیماه سال‌جاری در سواحل مکران و دریای عمان خبر داد.

فرمانده منطقه یکم نداجا یادآورشد: روند اعزام ناوگروه‌ها از ایران به آب‌های آزاد نیز همچنان درحال انجام است و درحال حاضر ناوگروه شصت و سوم در خلیج عدن می‌باشد.

دریادار محمدی ادامه داد: پایش و رصد نیروهای خارجی در منطقه از دیگر ماموریت‌های نداجا است که این اقدام با بهره گیری از تجهیزات شناسایی الکترونیکی انجام می‌شود.

وی گفت: هم اکنون وضعیت رفت وآمد شناورهای خارجی در خلیج فارس و دریای عمان نیز به صورت عادی انجام می‌شود.

نیازی به حضور بیگانگان درتامین امنیت منطقه نیست

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش گفت: به برکت نیروهای مسلح کشورمان امنیت در منطقه غرب آسیا، خلیج فارس، دریای عمان و حتی اقیانوس هند حاکم است و در این زمینه نیازی به حضور کشورهای بیگانه نیست.

دریادار محمدی بیان داشت: تهاجم، تعرض، حمله و جنگ جزو سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست و کشورما با شعار صلح و دوستی و با استفاده از ظرفیت کشورهای منطقه، بدنبال امنیت است.

وی گفت: اگر بتوانیم شعار صلح و دوستی و پیام توانمندی برقراری امنیت را به جامعه جهانی مخابره کنیم، گام مثبتی در جهت حفظ صلح و ثبات در منطقه برداشته شده که نقش رسانه‌‎ها در تحقق این مهم تاثیرگذار است.

فرمانده نداجا اظهارداشت: حفظ منافع دفاعی، ارائه قدرت بازدارندگی و دفع هرگونه تهاجم وتعرض از سوی بیگانان در ایران به برکت نیروهای مسلح است.

وی با قدردانی از فعالان رسانه ای هرمزگان گفت: خبرنگاران همواره دوشادوش نیروی دریایی راهبردی ارتش بوده و در انعکاس به موقع توانمندی‌ها و فعالیت‌های این نیرو حضوری فعال داشته اند.

در پایان این مراسم فرمانده منطقه یکم نداجا از فعالان  رسانه در این حوزه تجلیل کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.