به گزارش سی بی اس برنی سندرز درباره اینکه آیا از نظر او ترامپ مسئول حادثه ال پاسو و قتل عام مردم است، افزود: او این شرایط را ایجاد کرده است.

 

وی ادامه داد: به نظر می رسد رئیس جمهوری ترامپ و هیچ کسی دیگر نمی خواهند مردم را غرق در کشتار و قتل عام ببیند و من هرگز چنین چیزی نگفته ام. ترامپ خواستار چنین چیزی نیست.

سناتور سوسیال دموکرات آمریکا اضافه کرد: اما من فکر می کنم او در این کشور با اظهارات باورنکردنی نژادپرستانه، شرایطی ایجاد کرده است، جایی که وی مکزیکی ها را متجاوز و جنایتکار می نامد، جایی که او تقریباً سرپوش می گذارد وقتی که یک نفر به تظاهرکنندگان حمله می کند و او گفت من صورت‌حساب‌های قانونی خشونت را می پردازم.

سندرز تاکید کرد: او شرایطی را ایجاد می کند که شاهد افزایش چشمگیر جنایات نفرت آمیز علیه مسلمانان، علیه مکزیکی ها و یهودیان باشیم. او در حال ایجاد نوعی تفرقه در این ملت است. بنابراین او چنین جوی را ایجاد می کند. اما آیا او می خواهد شاهد چنین کشتاری باشد، مطلقا خیر.

وی در پاسخ به اینکه چگونه آزادی شهروندان در داشتن اسلحه را حفاظت می کنید و در عین حال مانع وقوع کشتار مردم خواهید شد، گفت: طرحی که به دنبال آن هستیم تا سوابق افراد برای خرید سلاح بررسی شود تنها ابزاری در اختیار ماموران اجرای قانون نیست.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ افزود: ما باید کارهای بهتری برای مبارزه با ملی‌گرایان سفید پوست در این کشور انجام دهیم.ما باید بدانیم که آنچه که در ال پاسو رخ داد، یک خشونت داخلی بود و ما باید بیش از آنچه که دولت ترامپ در حال انجام است، تهاجمی تر برخورد کنیم.

سندرز با تاکید بر آزادی مردم، ادامه داد: از سوی دیگر باید مطمئن شویم شاهد افزایش نئو فاشیسم در این کشور، نباشیم و می دانیم که برترپندارهای سفید پوست وقتی که درگیر خشونت می شوند، در واقع تروریست هستند و باید با آنها همچون تروریست ها رفتار شود.

به دنبال دو حادثه پشت سر هم در دو شهر مختلف آمریکا، دست کم ۳۱ نفر کشته شدند. عامل تیراندازی در شهر ال پاسو تگزاس هدف از اقدام خود را انتقام از مکزیکی‌ها اعلام کرده بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بارها در سخنان خود مکزیکی‌ها را به دلیل عدم حفاظت از مرزهای مشترک با آمریکا مورد سرزنش قرار داده و مهاجران این کشور را متجاوزان جنسی و قاچاقچیان مواد مخدر نامیده بود.

برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معتقدند، ترامپ یک نژادپرست است و اظهارات جانبدارانه وی از نژادپرستی به خصوص از برترپندارهای سفید پوست، حمایت می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.