دمیتری پسکوف روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: اجلاس سران ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان که قرار بود در این هفته برگزار شود به دلایل فنی به تاخیر افتاده است.

پیشتر اعلام شده بود که روسیه میزبان این اجلاس خواهد بود و پوتین در سوچی پذیرای روسای جمهوری ایران و آذربایجان خواهد بود.

روز گذشته پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور ضمن اعلام سفر رئیس جمهوری به روسیه، گفت: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی برای شرکت و سخنرانی در اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و آذربایجان که روز چهارشنبه ۲۳ مرداد ماه برگزار خواهد شد، به بندر سوچی در روسیه سفر می کند.

وی افزود: در این اجلاس، علاوه بر مذاکرات روسای جمهوری ایران، روسیه و آذربایجان با هدف ادامه و توسعه همکاریهای سه جانبه در حوزه های مختلف اقتصادی و همچنین ارتباطات منطقه ای، سران سه کشور بیانیه مشترکی نیز منتشر خواهند کرد.

وی گفت: رئیس جمهور کشورمان همچنین در حاشیه اجلاس سوچی، دیدارهای جداگانه ای با روسای جمهوری فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان خواهد داشت که در آن مهمترین مسائل فیمابین و روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.