جان بولتون در سفر به انگلیس اعلام کرد آمریکا به این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا با تبعات هرچه کمتر کمک خواهد کرد.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید پس از ورود به لندن برای سفری دو روزه، اعلام کرد، کشورش از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حمایت می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یک مقام آمریکایی گفت بولتون روز دوشنبه به مقامات انگلیسی وعده داد: «ترامپ خواهان این است که خروج موفق انگلیس از اتحادیه اروپا را ببیند» و یک قرارداد تجاری به بریتانیا در این زمینه کمک خواهد کرد.

این مقام آمریکایی که در این سفر همراه بولتون است، گفت، ترامپ قصد داشت با دولت «ترزا می» نخست‌وزیر پیشین به توافق تجاری برسد اما دولت او «نمی‌خواست این کار را انجام دهد. این دولت می‌خواهد. ما از این بابت بسیار خرسندیم».

وی افزود ترامپ باور دارد، «وقتی پای مذاکره تجاری به میان میاید، اروپا از چین بدتر است؛ فقط از آن کوچک‌تر است».

«بوریس‌ جانسون» نخست‌وزیر جدید انگلیس قصد دارد با توافق یا بدون توافق با اتحادیه اروپا، در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) برگزیت را اجرایی کند.

طبق زمان‌بندی‌های انجام شده، بولتون با «برنارد ینکین» نماینده محافظه‌کار پارلمان، «ادوارد لیستر» مشاور امور راهبردی «بوریس‌ جانسون» نخست‌وزیر جدید انگلیس و «ساجد جاوید» وزیر خزانه‌داری دیدار می‌کند.

به گفته سخنگوی جانسون، نخست‌وزیر انگلیس قصد دارد اواخر امروز (دوشنبه) به وقت محلی با بولتون درباره طیفی از موضوعات امنیتی از جمله ایران گفت‌وگو کند.

انتظار می‌رود بولتون از مقامات انگلیسی بخواهد با سیاست آمریکا در قبال ایران همسو شوند و فشار بیشتری به تهران اعمال کنند.

رویترز دیروز (یکشنبه) نوشت: «یک مقام ارشد دولت [دونالد] ترامپ گفت استدلال بولتون در دیدار با بریتانیایی‌ها این خواهد بود که اگر لندن برجام را مرده اعلام کند، به تشدید فشار به ایران کمک خواهد کرد، اما بعید است که به این زودی‌ها چنین تصمیمی [از سوی انگلیس] اتخاذ شود»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.