به گزارش افریقا نیوز، «شیخ ابراهیم زکزاکی» عصر امروز نیجریه را به مقصد هند ترک کرد. 

روز گذشته ۱۸۴ پزشک ایرانی، هندی، لبنانی، عراقی، افغانستانی، پاکستانی و سوریه ای  در نامه ای با اشاره به شاخص های حیاتی و معاینات بالینی رهبر شیعیان نیجریه، درباره فراگیر شدن مسمومیت سربی در خون و بافت های بدن شیخ ابراهیم زکزاکی هشدار دادند و تاکید کرند وی باید هرچه زودتر به یک بیمارستان تخصصی منتقل شود.

در هفته گذشته دادگاه نیجریه به «شیخ زکزاکی» رهبر شیعیان این کشور و همسرش اجازه داد تا برای درمان به هندوستان فرستاده شوند.

در روز ۱۳ دسامبر ۲۰۱۵ بر اثر حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیةالله، شیخ ابراهیم زکزاکی زخمی و توسط ارتش دستگیر و زندانی شد.

از دسامبر ۲۰۱۵ تا ۱۳ ژانویه ۲۰۱۸ شیخ زکزاکی و همسرش در جای نامشخصی تحت بازداشت بودند و تنها دکتر او مجازبه ملاقات وی بود.

در جولای ۲۰۱۹، به منظور تقاضای آزادی زکزاکی، صدها نفر از طرفداران او خارج ساختمان‌های دولتی اجتماع کردند و پلیس با استفاده از تیراندازی و گاز اشک آور برای پراکنده کردن آنها اقدام کرد.

در این درگیری‌ها تعدادی کشته و بیش از ۴۰ نفر دستگیر شدند. رهبر جنبش اسلامی نیجریه، اعلام کرده تا زمانی که از آزادی زکزاکی اطمینان پیدا نکنیم، این تظاهرات ادامه دارد، چرا که او فوراً به درمان و اعزام به خارج از کشور نیاز دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.