سخنگوی آتش نشانی قم گفت: ۷ آتش نشان در حریق کاروانسرای چوب در میدان کهنه قم مصدوم شدند.

حمید کریمی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص حادثه آتش سوزی امروز در قم عنوان کرد: در ساعت ۱۵ و ۲۳ دقیقه عصر امروز به فرماندهی آتش نشانی قم خبر آتش سوزی کاروانسرای قدیمی در ورودی میدان کهنه روبروی میدان تره بار سابق در دپوی چوب اطلاع رسانی شد.

سخنگوی آتش نشانی قم افزود: پس از اعلام حادثه،۱۸ خودرو و تانکر آبرسان و ۴ خودروی تانکر شهردری و اکیپ پشتیبانی به محل اعزام شدند و با تلاش نیروهای آتش نشانی حریق کاروانسرای چوب بری در میدان کهنه قم در ساعت ۱۸ و ۱۴ دقیقه اطفاء شد.

وی اظهار کرد: ۷ آتش نشان در حریق کاروانسرای چوب در میدان کهنه قم مصدوم شدند که ۵ نفر به مراکز درمانی منتقل و دو نفر به صورت سرپایی درمان شدند، در حال حاضر نیروها در حال لکه گیری و جا به جایی الوار هستند.

کریمی بیان کرد: با توجه به وسعت آتش، کاروانسرای چوب بری به طور کامل طعمه حریق شد، اما نیروهای حاضر در صحنه اجازه ندادند آتش به بازار کهنه سرایت کند.

وی خاطرنشان کرد: در بازدیدهای قبلی برخی نواقص و خطرات احتمالی به کسبه در داخل بازار کهنه گوشزد شد اما متاسفانه شاهد آتش سوزی های مکرر در این بازار قدیمی و تاریخی هستیم و سال قبل نیز حریق سنگینی اتفاق افتاد.

سخنگوی آتش نشانی قم اظهار کرد: ممکن است در آتش سوزی های بعدی به دلیل بی توجهی به نکات ایمنی، بازار به طور کامل طعمه حریق شود از این رو باید این بازار به زودی تغییر کاربری دهد.

وی گفت: داخل کاروانسرا، حجره هایی بوده که تبدیل به مغازه شده و بیشتر قسمت های بازار تاریخی است و آتش سوزی ها به بافت تاریخی نیز لطمه زده و انتظار می رود میراث فرهنگی ورود پیدا کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.