غلامحسین اسماعیلی در هشتمین نشست خبری امروز ضمن تبریک عید قربان و روز خبرنگار و عید غدیر، گفت: ریاست قوه قضاییه در نشستی که با مجموعه حفاظت و اطلاعات قوه داشتند روز خبرنگار را به شما تبریک گفتند و از تلاش‌های شما تشکر کردند. من هم از تلاش‌های موثر شما در حوزه اطلاع رسانی  تشکر می‌کنم.

 

وی با تاکید بر رعایت اخلاق حرفه‌ای شغل خبرنگاری، افزود: انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و با خبر آغاز شد و پیامبر ما به عنوان نبی یعنی کسی که در حوزه اطلاع رسانی و اگاهی بخشی جامعه بشریت از او یاد شده است بود لذا انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و در حوزه فرهنگی نقش فرهنگ و رسانه در اگاهی بخشی مردم نقش موثری ایفا می کنند و در اثر اطلاع رسانی صحیح خبرگزاری ما در جامعه از بروز حوادث پیشگیری شده است. طبیعی است که این حوزه نقش آفرینی در اگاهی بخشی افکار جامعه دارد و  الزامات خاص حرفه‌ای خود را دارد و شما به اخلاق حرفه‌ای خبرنگاری آشنا هستید.

 

سخنگوی قوه قضاییه افزود: نقد منصفانه را با دل و جان می پذیریم و با نقد صحیح اشکالات را می‌توانیم برطرف کنیم. ریاست قوه هم اعلام کردند از هیچ کس شکایتی ندارند و بنای شکایت شخصی را نداشته و ندارند. دستور دادند شکایاتی که از جامعه در عرصه خبری انجام شده مختومه شود.

راه اندازی مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در دادگستری تهران

 

وی با اشاره به تداوم فعالیت‌های قاطعانه دستگاه قضا در برخورد با مفاسد اقتصادی، افزود: مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در دادگستری تهران راه اندازی شد و هفته گذشته دستورالعمل آن به تصویب ریاست قوه رسید و برای اجرا به دادگستری استان تهران ابلاغ شد. در خود این مجتمع  تمهیدات لازم برای دریافت گزارش‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد و تشویق کسانی که اطلاعات مفاسد اقتصادی را اعلام می‌کنند ایجاد شد و حمایت گزارشگران مفاسد در این مجتمع پیش بینی شد و سامانه مجتمع نیز فعال شد که یکایک آرای صادره از این شعب در سامانه در اختیار افکار عمومی قرار می‌گیرد تا بتوانند با مراجعه به سامانه آخرین اقدامات دادگستری استان تهران را مطلع شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.