محمد جواد جمالی نوبندگانی، نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامیاظهار داشت: درباره با حقوق‌های نجومی من فکر می‌کنم که یک سری افراد هستند که چون خود ذینفع‌اند نمی‌خواهند پرونده این قضیه بسته شود.

وی افزود: ذی‌نفعان متاسفانه کاری می‌کنند که بیشتر دریافتی‌ها ـ یعنی چند برابر حقوقی که اعلام می‌شود ـ در قالب قانون به صورت مسائل دیگری که خودشان وارد هستند را پرداخت می‌کنند و این از دیگر دلایل دریافت حقوق نجومی است.

جمالی نوبندگانی بر همین اساس اضافه کرد: به نظر من اقدام قبلی برای جلوگیری از دریافت‌های نجومی بازدارنده نبوده است؛ صرف این که فقط پول‌های نجومی را پس بگیریم کافی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده حقوق‌های نجومی اعلام کرد: مردم بدانند که حدود ۴۰ میلیارد تومان از حقوق‌های نجومی گرفته و به خزانه دولت بازگشت داده شده است که این اقدام خوبی بود اما به نظر من باید این بار اسامی اعلام شود.

وی همچنین یادآور شد: باید اسامی نجومی‌بگیران اعلام شود آنهم هم نه با حروف مقطعه و هم زندان برای آن‌ها در نظر بگیرند و همچنین انفصال از خدمت داشته باشند. اگر این کار صورت گیرد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

جمالی خاطرنشان کرد: اما اگر به شیوه قبل برای جلوگیری از حقوق‌های نجومی پیش برویم نجومی بگیران می‌گویند، این کار را انجام دادیم و در حالت کلی برنده‌ایم و اگر هم نگرفتند که هیچ و نهایتا آن را را پس می‌دهیم؛ یعنی این بازی برای آنها یک سر برد و یک سر هم مساوی است و باختی در آن وجود ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.