مقایسه میان کریستیانو رونالدو و لیونل مسی همیشه یکی از داغ‌ترین بحث‌های دنیای فوتبال بوده است و با اینکه خیلی‌ها مقایسه آن‌ها را بیهوده می‌دانند، باز هم این موضوع جذابیت‌های خودش را داشته است به خصوص اگر این مقایسه توسط خودشان صورت بگیرد.

کریستیانو رونالدو در بخشی از یک مستند در شبکه DAZN درباره تفاوت‌های میان خودش و لیونل مسی می‌گوید: تفاوت میان من و مسی در این است که من برای چند باشگاه بازی کرده‌ام و با تیم‌های متفاوت قهرمان لیگ قهرمانان شده‌ام. من ۶ فصل متوالی بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا شدم. در دنیا بازیکنان زیادی نیستند که ۵ بار قهرمان لیگ قهرمانان شده باشند و به همین دلیل من احساس می‌کنم که می‌توانم خودم را با این تورنمنت تعریف کنم.

رونالدو افزود: مسی بازیکنی فوق‌العاده است، کسی که نه تنها به خاطر توپ طلاهایش به یاد سپرده می‌شود، بلکه به خاطر اینکه هر سال مانند پیشرفت کرده است. من هر روز صبح با فکر کردن به تمرینات از خواب بیدار می‌شوم، با این هدف که چیزی به داشته‌هایم بیفزایم نه اینکه فقط پول دربیاورم. خدا را شکر، من کمبود پول ندارم و به همین دلیل می‌خواهم برای خودم در تاریخ فوتبال جایگاهی بسازم.

مهاجم ۳۴ ساله یوونتوس، یک بار با منچستریونایتد در سال ۲۰۰۸ و ۴ بار با رئال مادرید در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ قهرمان لیگ قهرمانان شد. او پنج بار هم برنده توپ طلا و بازیکن سال فیفا شده است.

در حالی که رونالدو سابقه بازی در تیم‌های اسپورتینگ لیسبون، منچستریونایتد، رئال مادرید و یوونتوس را دارد، لیونل مسی تمام دوران بازیگری‌اش را (در رده بزرگسالان) در بارسلونا سپری کرده است و به همراه بارسلونا ۴ بار (سال‌های ۲۰۰۶، ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵) فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.