الجزیره گزارش داد، وزارت خارجه فلسطین خواهان محاکمه گلعاد آردان، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شد که تغییر اوضاع کنونی مسجد الاقصی را خواستار شده بود.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی راه‌ها را با مشاوران حقوقی برای محاکمه آردان و امثال او به کار می‌گیرد.

فلسطین دولت اسرائیل را مسئول کامل تلاش‌ها برای تغییر اوضاع حقوقی و تاریخی مسجد الاقصی دانست و از طرف‌های عربی و اسلامی خواست به مسئولیت خود برای تحرک سریع در قبال این تلاش‌ها عمل کنند.

گلعاد آردان خواهان تغییر اوضاع کنونی مسجد الاقصی شده و تأکید کرده بود: اوضاع کنونی مسجد ظلمی به یهودیان است. باید اوضاع این مسجد تغییر کند تا یهودیان بتوانند در آنجا عبادت کنند.

اوضاع کنونی از دوره عثمانی بر مسجد الاقصی حاکم بوده است و اداره اوقاف اسلامی مسئولیت این مسجد را که تنها مسلمانان در آنجا نماز می‌خوانند برعهده دارد.

دولت رژیم صهیونیستی مدعی است که به اوضاع کنونی احترام می‌گذارد اما اداره اوقاف اسلامی معتقد است که اسرائیل به اختیارات آن تعدی کرده و به یهودیان اجازه می‌دهد بدون موافقت این اداره به مسجد یورش ببرند.

پلیس رژیم صهیونیستی یکشنبه به شهرک‌نشینان اجازه داد به مسجد الاقصی یورش ببرند. به دنبال این اقدام درگیری‌هایی با نمازگزاران فلسطینی رخ داد. در این درگیری‌ها ۶۱ نمازگزار زخمی شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.