شهرام آدم نژاد در مراسم افتتاحیه پروازهای داخلی فرودگاه امام خمینی که پیش از ظهر امروز در ترمینال یک این فرودگاه برگزار شد گفت: این تصمیم برای پاسخ به نیازهایی است که فرودگاه مهرآباد امکان برطرف کردن آن را ندارد.

وی توضیح داد: پروازها از ساعت١٢ شب در فرودگاه مهرآباد متوقف می‌شود؛ اما در فرودگاه امام امکان برقراری پروازها در این ساعت وجود دارد.

آدم نژاد ابراز امیدواری کرد که با افزایش ظرفیت فرودگاه امام به دلیل افتتاح ترمینال گالری سلام از این بعد شاهد برقراری پروازهای مستمر داخلی در این فرودگاه باشیم.

به گفته وی بسیاری از ایرلاین ها که پروازهای خارجی دارند می‌توانند پروازهای داخلی خود را به مقصد و مبدا فرودگاه امام برقرار کنند تا نیازی به سفر مسافران پروازهای خارجی از مهرآباد به امام نباشد.

آدم نژاد همچنین خبر داد که قصدی برای انتقال کامل پروازهای داخلی از فرودگاه مهرآباد به امام وجود ندارد و این افتتاحیه با هدف برقراری پروازهای داخلی در ساعات شبانه است.

 

آدم نژاد در خصوص برنامه وزارت راه و شهرسازی برای تجهیز ایرلاین های ایران به اینترنت نیز گفت: درحال مذاکره با وزارت ارتباطات هستیم. از لحاظ فنی هیچ مشکلی وجود ندارد. تلاش ما این است که این هزینه تنها از مسافر گرفته نشود.

وی گفت: ما به تجاری سازی این برنامه توجه داریم و می‌خواهیم هزینه وای.فای نه از جیب مسافر بلکه با مشارکت شرکت‌ها پرداخت شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در خصوص افزایش نرخ بلیت هواپیما نیز گفت: شرکت‌های هواپیمایی از نرخ های اعلامی عبور نکرده اند؛ البته لازم است ساختار قیمت گذاری در دامنه نرخ‌های اعلامی تغییر کند.

وی با پیش بینی اینکه از ابتدای شهریور ماه نرخ بلیت هواپیما کاهش می‌یابد اضافه کرد: باید برای تغییر در دامنه نرخ‌های پرواز داخلی برنامه‌ریزی کنیم.

آدم نژاد هم چنین در خصوص آخرین وضعیت برقرای ایرتاکسی در فرودگاه‌های کشور گفت: وزارت راه برای توسعه فرودگاه‌های کم برخوردار برنامه‌ریزی کرده است؛ برقراری ایرتاکسی نیز جزوی از این برنامه است که تا پایان تابستان امسال در فرودگاه‌های هدف راه‌اندازی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.