رسانه‌های رژیم صهیونیستی از نگرانی تل‌آویو از بازدید دو عضو مسلمان کنگره آمریکا از مسجد الاقصی خبر دادند.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به سفر فردا جمعه «الهان عمر» و «رشیده طلیب» به سرزمین‌های اشغالی گزارش دادند، در دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک جلسه محرمانه برگزار شده تا به آنها به رغم مواضع شدیدا ضد اسرائیلی اجازه ورود به فلسطین اشغالی داده شود.

منابع صهیونیستی گفتند، پلیس اسرائیل هم دستور گرفته است که مانع ورود آنها به مسجد الاقصی نشود، اما اجازه هم ندهد مسئولان فلسطینی آنها را همراهی کنند. به گفته این منابع اجازه ورود دو عضو نام برده کنگره آمریکا به سرزمین‌های اشغالی و بازدید آنها از کرانه باختری به منظور تخریب نشدن روابط اسرائیل با حزب دموکرات آمریکا و تاثیر آن بر چهره اسرائیل در خارج است.

این دو عضو کنگره آمریکا از حامیان کمپین تحریم رژیم صهیونیستی هستند و اخیرا لایحه‌ای را ارائه کردند که به آمریکایی‌ها حق مشارکت در کمپین‌های دعوت به تحریم اسرائیل می‌دهد و از همین رو تل آویو نگران است آنها مثل قبل در سرزمین‌های اشغالی هم اظهاراتی در حمله به اسرائیل به زبان آورند.

در انتخابات سال ۲۰۱۸ کنگره آمریکا برای نخستین بار طلیب و  عمر این دو زن مسلمان به ترتیب از ایالت‌های میشیگان و مینه سوتا به مجلس نمایندگان آمریکا راه یافتند. درخواست این دو نماینده مسلمان برای ایجاد تنوع در سیاست ایالات متحده آنها را در مواجهه با دونالد ترامپ قرار داده تا جایی که از جمله گروه زنانی در کنگره آمریکا هستند که ترامپ از آنها خواسته به کشورهایی برگردند که از آنجا آمدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.