«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا از طرح رئیس‌جمهور پیشین کلمبیا برای ترور خودش پرده برداشت.

مادورو طی سخنرانی در کاخ ریاست جمهور در کاراکاس گفت: «متوجه شدم که آلوارو اوریبه وِلِز با همدستی سفیر کلمبیا در آمریکا و یک قاضی فراری ونزوئلایی نقشه‌ای را طراحی کرده بودند تا ۳۲ مزدور را برای ترور من و دیگر سران انقلابی وارد کشور کنند».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی همچنین توضیح داد که رئیس‌جمهور پیشین کلمبیا با تعدادی از سران راست افراطی در ونزوئلا نیز همکاری کرده بود تا مقدمات اجرای بدون شکست طرح ترور او را فراهم کنند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا با تاکید بر اینکه کشورش بر تمام طرح‌های خشن مزدوران غلبه می‌کند، افزود:‌«اما خدا ما را حفظ کرد و ما اکنون اینجا هستیم».

«کارلس هولمز» وزیر خارجه کلمبیا در واکنش به این اظهارات مادورو، او را «دیکتاتور» خطاب کرده و مدعی شد چنین «اتهامات توهین‌آمیز و هذیان‌گونه»‌ واقعیت ندارد.

این در حالی است که سخنگوی رئیس‌جمهور پیشین کلمبیا – به عنوان مغز متفکر اصلی این طرح ترور – از پاسخ به سوال خبرگزاری رویترز امتناع کرد.

اظهارات مادورو درباره طرح ترور خودش در حالی است که روابط ونزوئلا و کلمبیا طی ماه‌های اخیر درپی حمایت بوگوتا از «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت کاراکاس، به تیرگی گرویده است.

پیش از این نیز دولت ونزوئلا دستور برگزاری رزمایش نظامی را با هدف مقابله با تهدیدات از سوی کلمبیا یا هر گروه شبه نظامی که مرز میان دو کشور را تهدید می‌کند، صادر کرده بود.

بعد از امتناع آمریکا از پذیرش مشروعیت ریاست جمهوری شش ساله نیکلاس مادورو که به تازگی آغاز شده، گوایدو که ریاست مجمع ملی ونزوئلا را بر عهده داشت، خود را به صورت غیرقانونی رئیس جمهور این کشور خواند و با حمایت مستقیم آمریکا و چند کشور دیگر دست به اقداماتی از جمله کودتا و جلب حمایت نظامیان علیهمادورو زد که همگی آنها تاکنون شکست خورده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.