مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد، اوری آرئیل وزیر تندرو اسرائیلی باز هم در راس شهرک‌نشینان صهیونیست تحت حمایت شدید نیروهای پلیس وارد قبله نخست مسلمانان شد.

رژیم صهیونیستی رسما از تعرض شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی حمایت می‌کند و این تعرضات معمولا تحت حمایت نیروهای پلیس انجام می‌گیرند.

این رژیم به هر شیوه‌ای درصدد فراهم کردن زمینه برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودیان است.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اخیرا خواستار تغییر وضعیت حاکم بر مسجد الاقصی شد تا شهرک‌نشینان یهودی بتوانند آزادانه وارد این مسجد شده و آموزه‌های تلمودی خود را در داخل آن بجای آورند.

"گلعاد اردان" در گفت‌وگو با رادیو اسرائیلی "اف ام ۹۰" مدعی شد که یهودیان از سال ۱۹۶۷ تا به امروز همواره مورد ظلم واقع شده‌اند و باید شرایط تغییر کند تا آن‌ها بتوانند در داخل مسجد الاقصی آزادانه به انجام آموزه‌های تلمودی بپردازند.

سازمان‌های تندرو یهودی از اظهارات اردان استقبال کرده‌اند.

این اظهارات خشم گسترده فلسطینیان و کشورهای اسلامی و عربی را در پی داشته است.

این در حالی است که روز عید سعید قربان نیز بیش از ۱۷۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی تعرض کردند که این مساله به درگیری شدید در این مسجد منجر شد و طی آن بیش از ۶۰ فلسطینی زخمی شدند.

گفتنی است که سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد "یونسکو" اکتبر ۲۰۱۶ پیش نویس قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که وجود ارتباط دینی میان مسجد الاقصی و یهودیان را رد می‌کند و این مسجد را مکانی مقدس برای مسلمانان می‌داند.

قدس و مسجد الاقصی به موجب قطعنامه‌های بین‌المللی تحت اشغال هستند و رژیم صهیونیستی اجازه هیچ‌گونه دخل و تصرفی در آن‌ها را ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.