برگزاری مراسم زادروز زنده‌یاد علی حاتمی با حضور احترام برومند و شهرام کرمی مدیرکل‌ هنرهای نمایشی پیش از اجرای نمایش «قصه مردی که مو نداشت»، در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار شد.

شامگاه چهارشنبه ۲۳ مرداد و همزمان با زادروز علی حاتمی، گروه نمایش «قصه مردی که مو نداشت» به کارگردانی مصطفی کشتگر که برداشتی از نمایشنامه «حسن کچل» علی حاتمی است، مراسم بزرگداشتی صمیمانه را به یاد این هنرمند فقید برگزار کردند.

در این مراسم احترام برومند به بیان خاطراتی از آشنایی خود با علی حاتمی پرداخت و گفت: زنده‌یاد حاتمی از دانشجویان همسرم داود رشیدی بود و من برای اولین بار او را درمنزل‌مان ملاقات کردم که در همان دیدار نمایشنامه «حسن کچل» را برای من و داود رشیدی خواند. پس از آن آقای رشیدی تصمیم گرفت که این نمایشنامه را روی صحنه ببرد. شاید خیلی‌ها ندانند که نمایشنامه «حسن کچل» علی حاتمی برای اولین بار در سال ۴۸ و با کارگردانی داود رشیدی روی صحنه رفت. در آن اجرا هنرمندان فقیدی همچون پرویز فنی‌زاده و اسماعیل داورفر به ایفای نقش می‌پرداختند.

برومند در ادامه سخنان خود گفت: در آن زمان برخی می‌گفتند که آقای رشیدی که نمایشنامه‌های خارجی اجرا می‌کند نباید به سراغ اجرای نمایش ایرانی برود ولی او دوست داشت که نمایشنامه دانشجوی خود را اجرا کند و اتفاقا اجرای بسیاری خوبی هم شد. بعد از اجرای نمایش «حسن کچل» بود که حاتمی تصمیم گرفت فیلم آن را هم بسازد.

برومند با اشاره به اینکه حاتمی هنرمندی منحصر به فرد و بسیار خلاق بود، افزود: خلاقیت و توانایی علی حاتمی حد و مرزی نداشت ولی متأسفانه خیلی زود از میان ما رفت. او در سینما آثار درخشانی را رقم زد که منحصر به فرد است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.