به گزاش راشاتودی، صحبت های ترامپ پس از واکنش چین در به تاخیر افتادن تعرفه ها نشان می دهد که این رئیس جمهور خواهان توافق نیست بلکه می خواهد اقتصاد چین را با قوانینی که خودش وضع کرده است پیش ببرد.

 

ترامپ گفت:" اگر توافق براساس قوانین آمریکا نباشد، هیچ قصدی برای توافق با چین ندارد."

وی در ادامه گفت:" چین قطعا خواستار معامله با آمریکا است و این معامله باید با استفاده از قوانینی درست یعنی قوانینی که واشنگتن می گوید صورت گیرد."

در اوایل روز ، کمیته تعرفه شورای دولتی چین متعهد شد اگر که امریکا به وسیله افزایش تعرفه های کالاهای چینی کسب درآمد کند "اقدامات متقابل لازم را اجرا کند".

دو اقتصاد بزرگ جهان چندین بار مبارزات تجاری خود را بنا به دلایلی به تاخیر انداختند و اکنون آمریکا افزایش تعرفه های کالاهای چینی را که قرار بود در اول ماه سپتامبر وضع شود به تاخیر انداخت.

اما این تاخیر ها به خاطر کاهش سرعت جنگ تجاری و یا کم شدن تنش ها صورت نمی گیرد بلکه به خاطر به حداقل رساندن آسیب های این جنگ برای هر دو کشور است.

 جمعه گذشته ترامپ گفت با اینکه صحبت ها حول موضوع توافق در حال انجام است اما او آماده توافق با چین و همکاری با غول تکنولوژی این کشور یعنی کمپانی هواوی نیست اما اگر بندهای این توافق تغییر کند ممکن است توافق صورت گیرد.

ناظران بین المللی معتقدند در صورت عدم تغییر شرایط این جنگ تجاری حداقل تا سال ۲۰۲۵ به طول خواهد انجامید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.