جام جهانی ۲۰۱۹ بسکتبال از نهم شهریور آغاز می‌شود و تیم ملی آمریکا به عنوان مدافع عنوان قهرمانی همچنان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. با اینکه هواداران بسکتبال امسال ستاره‌های آمریکا را در ترکیب تیمشان نخواهند دید اما بازیکنان جوان آمریکا نشان داده‌اند شرایط خوبی دارند.

آمریکا در دیداری دوستانه برابر تیم ملی اسپانیا به عنوان یکی دیگر از مدعیان جام‌جهانی به میدان رفت و ۹۰ بر ۸۱ به برتری رسید تا مشخص شود بازیکنان ناآشنای آمریکا نیز توانایی کسب عنوان دارند اما مشکلات این تیم همچنان ادامه‌ دارد.

به نظر می‌رسد جرج پاپاویچ سرمربی سرشناس تیم ملی آمریکا قرار نیست با خیالی آسوده برای جام جهانی آماده شود چرا که به تازگی یکی از بازیکنان تاثیرگذارش را به دلیل مصدومیت از دست داده‌است.

پی جی تاکر فوروارد توانمند این تیم و بازیکن هیوستون راکتز در جریان تمرین‌های تیم ملی آمریکا آسیب دیده و با ترک اردو راهی هیوستون شده تا به مصدومیتش برسد. تاکر اعلام کرده نمی‌تواند به دلیل آسیب تیم ملی آمریکا را در جام جهانی همراهی کند و خودش را برای فصل آینده لیگ NBA آماده خواهد کرد.

تیم ملی بسکتبال آمریکا امسال هیچ‌کدام از ستاره‌هایش را در اختیار ندارد و با ترکیبی از بازیکنان جوان در گروه پنجم رقابت خواهد کرد. در این گروه ژاپن، ترکیه و جمهوری چک نیز حضور دارند. با اینکه تیم ملی بسکتبال آمریکا به عنوان قهرمان دو دوره گذشته جام‌جهانی بدون بازیکنان نام‌آشنایش راهی چین می‌شود اما همچنان مدعی اصلی به حساب می‌آید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.