لری کادلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید یکشنبه در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی تاکید کرد: قطعا من رکود پیش‌بینی نمی‌کنم. ما در روزهای گذشته نوعی افزایش خرده‌فروشی و بازگشت مشتریان داشتیم. مصرف‌کنندگان با قیمت‌های بالاتر کار کردند. آنها با سرعت بالایی هزینه می‌کنند. آنها حین هزینه، ذخیره هم می‌کنند. این وضعیت ایده‌آلی است. بنابراین گمان می‌کنم در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ وضعیت اقتصادی خیلی خوب است.

کادلو که رئیس شورای اقتصاد ملی آمریکاست، پیش از وقوع رکود سال ۲۰۰۸ هم اظهارات مشابهی مطرح می‌کرد. او در سال ۲۰۰۷ گفته بود: هیچ رکودی نمی‌بینم. بدبین‌ها اشتباه می‌کنند.

این مشاور اقتصادی کاخ سفید گفت در اواخر ۲۰۰۷ به پیش‌بینی اشتباه خود اذعان کرده بود. اما ادامه داد: نباید از خوش‌بینی ترسید. معتقدم یک اقتصاد بسیار خوش‌بینانه در انتظار ماست. برنامه حامی رشد ترامپ از نظر من موفق بوده است و ما در همان مسیر خواهیم ماند. هیچ رکودی در این مسیر دیده نمی‌شود.

پیتر ناوارو، مشاور تجاری کاخ سفید هم لحن خوش‌بینانه‌ای درباره اقتصاد آمریکا دارد. او در مصاحبه با ای‌بی‌سی گفت:‌ "با اطمینان می‌توانم بگویم که در طول سال ۲۰۲۰ و فراتر از آن یک اقتصاد قدرتمند خواهیم داشت." او همچنین از جنگ تجاری ترامپ دفاع کرد و گفت: تعرفه‌های به هیچکس در داخل آسیبی نمی‌رساند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.