به گزارش الجزیره، منصور هادی همچنین در نظر داشت تا از امارات بخواهد تا خاک یمن را به طور کامل ترک کند اما سعودی‌ها به او گفته‌اند که پنج روز مهلت بدهد تا بتواند اوضاع را کنترل کرده و اوضاع را عادی کند.

منصور هادی همچون دیگر مقامات دولت خویش معتقد است که امارات عامل اصلی سقوط عدن و تسلط عناصر شورای انتقالی جنوب بر این شهر است. پیش از این نیز «احمد المیسری» وزیر کشور دولت منصور هادی که از عدن فرار کرده است؛ گفته بود که امارات سر دولت منصور هادی را گوش تا گوش برید و سعودی‌ها نیز سکوت کردند.

قول سعودی‌ها برای کنترل اوضاع و بازگرداندن عدن به منصور هادی در حالی است که ۱۴ روز از آغاز درگیری‌ها می‌گذرد و شهر «عدن» شنبه هفته گذشته به طور کامل به دست نیروهای حامی امارات افتاد.

ائتلاف سعودی فردای سقوط «عدن» کمیته‌ای را برای کنترل اوضاع و تحویل شهر از شورای انتقالی جنوب به «عدن» اعزام کرد و هر روز مدعی است که شورا به درخواست سعودی‌ها برای عقب‌نشینی از شهر گردن نهاده و در حال خارج شدن از عدن است. اما شورای انتقالی جنوب نیز بارها این ادعا را رد کرده و گفته است که نه تنها در «عدن» می‌ماند بلکه قصد دارد استان «حضرموت» و برخی شهرستان‌های دیگر در جنوب یمن را نیز به کنترل خود در آورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.