مهدی داوری با اشاره به لزوم رعایت اصول ایمنی در اماکن عمومی از جمله کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها اظهار کرد: قهوه خانه‌ای که اخیرا دچار حریق شد و تعدادی از شهروندان متاسفانه جان خود را از دست دادند، پیش از حادثه از سوی آتش نشانی مورد بازبینی قرار گرفته و هشدار‌ها و دستورالعمل‌های لازم به آن‌ها اعلام شده بود.

وی ادامه داد: این اتفاق، اما باعث شد ما نگاه جدی تری به رستوران‌ها و اماکن تجمعی این گونه داشته باشیم. البته، نقش شهروندان در ایمنی این اماکن را نباید فراموش کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه پیش بینی تمهیدات ایمنی در این گونه اماکن چندان پیچیده نیست، اضافه کرد: با چند اقدام ساده و با چاره اندیشی برای راه‌های خروج و طرح فرار و البته کاهش بار اشتعال می‌توان از بروز حوادث سهمگین جلوگیری کرد.

داوری تاکید کرد: استفاده از گونی و گیاه‌های خشک در کافی شاپ‌ها و چوب به صورت غیر معمول، زمینه بروز خطرات را افزایش می‌دهد. شهروندان نیز باید خود احساس خطر و مطالبه گری کنند و صاحبان این اماکن با اجرای چند اقدام ساده می‌توانند در صورت بروز خطر، جان شهروندان را نجات دهند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر تمام سالن‌های سینما و تئاتر توسط سازمان آتش نشانی مورد بازدید قرار گرفته است، گفت: دستورالعمل‌های ایمنی برای این اماکن صادر و به آن‌ها تحویل داده شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.